Vocea brandurilor in timpul alegerilor din SUA
Intr-un articol din 31 octombrie, Venturebeat scria despre oportunitatea pe care o au brandurile de a-si face vocea auzita in timpul alegerilor prezidentiale din SUA. Oportunitatea de a se delimita de competitori printr-un mesaj relevant, livrat in timp real unui public captivat de politica. Exista insa si riscul de a atrage antipatia publicului in timpul celei mai divizate campanii electorale din istoria SUA.
Tot Venturebeat oferea cateva sfaturi oamenilor din spatele brandurilor, si anume: sa pregateasca un plan din timp; sa fie creativi, dar sa nu le fie teama sa faca glume pe seama candidatilor; sa nu sara calul, dar nici sa fie pe deplin tacuti.
Unele branduri au fost atente si au pus in aplicare aceste sfaturi. Prea putine insa au profitat de ocazia de a iesi in fata cu un mesaj original, intr-un moment atat de important pentru intreaga tara/lume.
Iata cateva exemple de branduri ce nu s-au sfiit sa comunice in timpul alegerilor:
Pepsi – transmite un mesaj inspirational si puternic prin care ii indeamna pe oameni sa iasa la vot
Doritos – ii indeamna pe tineri sa invete din greselile ultimului scrutin, cand doar 38% dintre tineri si-au exercitat dreptul la vot
McDonald’s – propune alte personaje in rolul candidatilor
Pizza Hut – spre deosebire de alegere, alegerea e simpla cu Pizza Hut
7 Eleven – ofera cafea gratuita prin intermediul aplicatiei lor
JetBlue – este alaturi de alegatori indiferent de optiunile lor politice
Delta – are aceeasi abordare ca JetBlue
Ryanair – Este cel mai indraznet dintre branduri si isi asuma riscuri. Nu se teme sa o ia pe Hillary peste picior sau sa ii ofere un loc de munca, acum ca e jobless. Nici Trump nu scapa de ironii. Sau Obama.
Pastila administrata de Alexandra Nichitelea, membru IAA Young Professionals.