Trenduri Social Media pentru 2019 | Partea 1
Care sunt trendurile în social media pentru anul 2019? Aici vei găsi răspunsul de care ai nevoie pentru a construi o mare strategie de social media de succes.
Strategia de social media trebuie adaptată frecvent la tendințele în schimbare. Ritmul rapid în care platformele de social media evoluează cere oamenilor de marketing să fie atenți dacă doresc să aibă tactici de succes. Bazându-se pe schimbările din 2018 și pe scandalurile privind confidențialitatea, 2019 este momentul ca rețelele de social media să-și recâștige încrederea utilizatorilor.
Iată 10 tendințe în social media pe care trebuie să le urmărești.
1. Social Media este despre Încredere
În urma scandalului Cambridge Analytica, Facebook s-a confruntat cu presiuni din partea utilizatorilor și a instituțiilor juridice pentru a îmbunătăți securitatea și transparența. În ultimele luni, consumatorii și observatorii mass-media au pus sub semnul întrebării confidențialitatea și etica a multor rețele sociale. Rezultatul: 60% dintre utilizatori nu mai au încredere în companiile de social media.
Brand-urile vor trebui să caute modalități de a construi încrederea consumatorilor. Asta înseamnă concentrarea asupra modalităților de conectare autentică cu consumatorii și a modalităților de afișare cât mai umane. Brand-urile trebuie să se conecteze cu publicul lor la un nivel semnificativ. Nimănui nu-i place să fie înnebunit constant cu reclame. ?
2. Social Media trebuie să spună o Poveste
Oare News Feed-ul va fi cândva pe cale de dispariție? Probabil că da. Potrivit firmei de consultanță Block Party, Story-urile – slideshow-urile verticale, pionierate de Snapchat – acum cresc de 15 ori mai repede decât distribuția bazată pe feed-uri.
Acest tip de conținut deschide ușa pentru pentru branduri și le oferă posibilitatea să împărtășească mai multe povestiri umane, ceea ce va inspira publicul să le încerce produsul. Storytelling se simte real, imediat și personal, dar necesită, de asemenea, o combinație de video, imagini și grafică mai intensivă. Lucru care cere brandurilor să fie mai creative.
Nu există nici un semn care să anunțe stoparea creșterii volumului de Story-uri în online, așadar este mai bine să începi să o încorporezi în strategia ta, dacă nu există deja. ?
sursă imagine: hootsuite.com
3. Social Media este despre Calitate, nu Cantitate
În lupta dintre calitatea și cantitatea conținutului în social media, calitatea câștigă. Oare?
Oamenii te urmăresc în social media dacă conținutul furnizat este relevant pentru ei. Deci, atunci când oamenii decid să te urmărească pe social media este datorită faptului au văzut postările tale pe care le-au plăcut înainte de a lua această decizie.
Postările tale în social media contribuie la reputația brandului. Dacă te vei concentra să ai conținuț foarte mult cu scopul de ajunge la user în detrimentul calității, userii vor înceta să te mai asculte și te voi ignora postările tale. ?♂️
4. Social Media are (același) Rege: Video-ul
În ultimii ani a avut loc o explozie de creștere a video-urilor pe rețelele de socializare. Numărul de vizualizări a crescut cu 99% pe YouTube și 258% pe Facebook între 2016 și 2017. De la apariția YouTube până la introducerea IGTV, platformele social media au fost întotdeauna interesate să evidențieze conținutul video.
Marketeri, țineți minte această propoziție: oamenii petrec în medie 6 ore pe zi vizionând video-uri pe social media. Brand-urile ar trebuie să fie înțelepte și să caute modalități de a încorpora conținut video ca parte principală a strategiei lor de marketing.
Fie că este vorba de YouTube, Instagram sau Facebook, conținutul video pe social media este ceea ce trebuie să aibă prima dată în cap specialiștii de marketing când construiesc o strategie. Videoclipurile sunt aici pentru a o face mult mai ușor, sunt mobile friendly, mai ușor de consumat și, în general, aduc mai multe rezultate în comparație cu alte tipuri de conținut pe social media. ?
5. Social Media iubește Micro-Influencerii
În ultimii ani, campaniile cu Influencerii au devenit un trend major. Aceștia au milioane de followeri – fiecare post este văzut instantaneu de mai mulți oameni decât creatorii de spoturi TV ar putea spera vreodată.
Spre deosebire de marii influenceri, micro-influencerii există în fiecare nișă de marketing. Ei au mai puțin de 10 000 de persoane ce îi urmăresc, dar majoritatea lor sunt cu adevărat interesați de ceea ce au de spus și interacționează foarte mult. Micro-influencerii sunt adesea considerați experți în nișă.
De asemenea, employee advocacy este următorul tip de influencer. Încurajarea angajaților tăi de a vorbi despre brand va ajuta la cunoașterea mărcii chiar mai mult. ?
sursă imagine:: socialmedia-authority.com
Sfârșitul primei părți. Săptămâna viitoare vom reveni cu partea a doua. 🙂
Articol scris de Adrian Pașita, membru IAA Young Professionals.