Storytelling și marketing în timp real
În era tehnologiei suntem permanent conectați și avem la dispoziție orice informație la orice oră. Asta înseamnă că suntem mereu la curent cu noutățile, suntem atenți la ce se întâmplă în jurul nostru și avem reacții imediate în mediul online.
Brand-urile trebuie să fie și ele conectate pentru a reuși să comunice în mod constant cu noi, consumatorii, dar pentru acest lucru, este nevoie de content relevant, care să ne capteze atenția din multitudinea de informații cu care suntem asaltați. Brand-urile dezvoltă conexiuni emoționale prin storytelling cu ajutorul căruia să crească loialitatea consumatorilor. Din acest motiv, majoritatea brand-urilor continuă să investească din ce în ce mai mult în producerea de conținut și experimentează diferite abordări ale storytelling-ului.
,,Oamenii nu cumpără produse și servicii. Ei cumpără relații, povești și magie.” Seth Godin
Iar, uneori, pentru a putea comunica cu consumatorii, trebuie ca brand-urile să fie prezente în timp real în mediul online și să arate că le pasă.
Acest lucru l-a facut Coca-Cola, la sfârșitul lunii septembrie, când a reacționat cu privire la referendumul pentru familia tradițională, postând pe Facebook o imagine sugestivă alături de mesajul ,,Noi nu vedem nicio diferență” și hashtag-ul #samefeeling. Postarea a adunat în scurt timp peste 25.000 de like-uri și peste 7.000 de share-uri, stârnind reacții pozitive, dar și comentarii amuzante: „Coaliţia pentru Familie se va agita ca Pepsiul cand va vedea asta! Respect Coca-Cola!“
În acest fel, Coca-Cola s-a alăturat milioanelor de oameni care au fost împotriva acestui referendum, transmițând prin această postare ideea de libertate, egalitate și curajul de a spune punctul de vedere, creând în acest fel o conexiune mai strânsă cu toți cei care rezonează cu #samefeeling.
Un alt brand care a luat atitudine cu privire la referendum a fost Netflix, care a postat pe Facebook o imagine cu următorul mesaj: ,,Who’s watching?” împreună cu 3 profiluri: Alex & Maria, Ana & Cristina, Mihai & George. „Binging. Este alegerea ta cu cine vrei să o faci”.
Articol scris de Nicoleta Parfenie, membru IAA Young Professionals.