Seara YP dedicată comunicării în sectorul ONG s-a ținut cu sala plină și a reunit peste 100 de specialiști și profesioniști din zona non-profit

Seara YP dedicată comunicării în sectorul ONG a reunit peste 100 de reprezentanți ai ONG-urilor și specialiști care activează în zona non-profit. S-a pus accentul pe provocările și soluțiile în desfășurarea campaniilor de marketing și comunicare.

Image may contain: 5 people, people smiling

Evenimentul s-a axat pe evidențierea unor idei și exemple specifice menite să susțină campaniile de comunicare ale ONG-urilor, cum ar fi: diferențierea pe piață, atragerea de grant-uri, parteneri și sponsorizări, dar și instrumente de comunicare internă și externă.

 

Invitații noștri au fost: Cosmin Chiriță – Project Manager Fundația Romanian Business Leaders, Florin Ghindă – Fondator RomaniaPozitiva.ro, Andrei Coșuleanu – Director Executiv Let’s do it Romania, Cristina Văileanu – Grants Manager Fundația Comunitară București, Ioana-Cristina Lupu – PR Specialist Școala de Valori.

 

Cosmin Chiriță ne-a povestit despre voluntarii care “plătesc ca să muncească”. Acești voluntari își doresc o Românie mai bună prin diferite activități de antreprenoriat, educație eficientă și o bună guvernare: „Facem noi ce nu fac alții!”. Fundația Romanian Business Leaders este despre a fi împreună, despre pasiunea prin care fiecare aduce o contribuție esențială proiectelor, despre energie, dar și despre impact. Asociația este conturată de 4 valori primordiale: integritate, acțiune, altruism și încredere în România.

În continuare, Florin Ghindă a subliniat faptul că pe lângă cifre, toate acțiunile pe care vrem să le facem au un ingredient aparte și anume: motivația. Mereu trebuie să ne întrebăm: „De ce comunicăm?” „Care este de ce-ul meu?” „Ce?” „De ce?” și „Cum?”. Un alt aspect pe care trebuie să-l reținem este legat de eficiența comunicării la nivel intern, având la început în minte întrebările menționate anterior.

Mai multe detalii despre atitudinea tinerilor vizavis de voluntariat în acest raport.

Andrei Coșuleanu ne-a vorbit despre calea către eficiență în fundraising în 4 pași: definirea valorii cauzei respective, identificarea partenerilor, abordarea acestora și asigurarea eficienței individuale în echipă. Mai mult de atât, ne-a împărtășit ce înseamnă fundraising-ul și pe ce se bazează: cunoștințe, atitudine și abilități, de unde va rezulta o eficiență individuală mult așteptată.

Susținerea resurselor și recunoașterea oamenilor din București, poate aduce schimbări benefice, inspirând și pe alții să ia parte la acțiunile comunitare pentru orașul nostru – ne-a relatat Cristina Vaileanu. Am aflat care sunt procesele de grant-making, urmărind câțiva pași importanți: ghidul de finanțare, call public de proiecte pentru ONG-uri și grupuri de inițiativă, selecție de proiecte realizată cu un juriu, susținerea echipelor de proiect pe parcursul implementării acestora, analiza de impact și lecții învățate.

În final, Ioana-Cristina Lupu ne-a vorbit despre brand ca fiind o materie anorganică, reacționând la emoții: „Un brand care (se) iubește, oferă valoare reală celorlalți, iar evoluția este firească și se întâmplă în același timp, pentru toți stakeholderii implicați.” Ioana ne-a îndemnat să comunicăm autentic, personal, având un mesaj caracteristic valorilor brand-ului. Nu uitați „să oferiți bucurie, încredere, susținere, si recunoștință – nimic nu ți se cuvine și, cu toate acestea, meriți tot ceea ce este mai bun.”

A fost o seara productivă, cu un public dornic și curios să afle cât mai multe secrete din sectorul organizațiilor non-profit. De-abia așteptăm să ne revedem la următoarea ediție.

Evenimentul a fost organizat cu sprijinul IQads.ro, România Pozitivă, Editura Publica, Coca Cola, Urban Monkey și frufru.

Galerie foto eveniment