Pastila de joi – pentru începători curioși
Vă mai aduceţi aminte cum aţi aflat despre tainele marketingului pentru prima oară? “Ehe…din prima zi de facultate/master. Îmi aduc aminte şi acum cu câtă pasiune vorbea profesorul despre…” dar nu pot continua pentru că în jurul vârstei de 18 ani nu mă gândeam că vreau să excelez în publicitate sau marketing.
Astăzi pastila va fi despre marketing şi publicitate văzute prin ochii începătorilor – varianta obştească.
Reclame ca Never say no to Panda, mi-au stârnit interesul pentru marketing-publicitate şi având în vedere că aproape oricine, nu doar generaţiile X şi Y – generaţii ale internetului, “dă un search pe Google” când vrea să se informeze cu privire la ceva, aşa am facut si eu, iar primul lucru care mi-a sărit în ochi, mai-mai să mi-i scoată, a fost diferenţierea marketingului de publicitate.
Link-uri plictisitoare cu şi despre teoria marketingului nu voi menţiona, se găsesc multe chiar dacă îl rugăm frumos pe Google să le evite, dar totuşi sunt anumite site-uri ce m-au ajutat să îmi deschid mintea şi să încerc să gândesc out of the box-ul plin cu reclame clişeice despre care s-a vorbit şi în alte pastile de joi.
Prima categorie de site-uri este cea care m-a ajutat să îmi fac câteva idei despre cele două domenii diferite. Aici pot da două exemple: Mashable şi AdvertisingAge; ele conţin pe lânga altele şi articole cu abordări teoretice ale maketingului, prezentate într-o manieră foarte atractivă pentru începătorii curioşi.
A doua categorie este cea cu site-uri pline cu exemple de proiecte de marketing sau publicitate. Prietenul meu Google îmi spune că însusi marele artist Pablo Picasso a sustinut că “Artiştii buni copiază, dar artistii excelenţi fură”. Behance poate deveni oricând banca plină cu inspiraţie preferată de orice hoţ-artist în devenire.
Iar a treia categorie este reprezentată de site-urile unde îţi poţi pune în aplicare cunoştinţele acumulate şi – ATENŢIE – câştigul este garantat, iar premiul mereu cel mare este: experienţa. Da, experienţa cred că este un premiu mai mare decât banii (apropo, proiectele câștigătoare sunt plătite).
Nu, n-am uitat. 99designs si crowdSPRING 😉
Pe scurt, marketingul şi publicitatea sunt în funcţie de ochii prin care sunt privite – ochi conectaţi la o minte curioasă ori marketingul şi publicitatea sunt unul şi acelaşi.
Pastilă administrată de Emma Finchelstein, membru IAA Young Professionals.