Pastila de joi: Demitizarea inovatiilor
De la Steve Jobs, Elon Musk si alti eroi ai product developmentului am invatat ca inovatiile sunt niste lucruri extraordinare, de mare amploare, care schimba industrii.
Dar exista si inovatii care nu schimba lumea, nu muta munti din loc, insa care ajuta consumatorul sa-si indeplineasca o nevoie si care intr-un fel, imbunatatesc viata consumatorilor.
Sa vedem deci, inovatiile din raportul Breakthrough Innovation Report 2015, inovatii mici, banale, dar care au schimbat ceva. Cum la baza oricarei inovatie sta o nevoie neimplinita, trebuie trecute si tipurile de nevoi
- Alternative incomplete – sunt circumstante in care consumatorii nu gasesc exact produsul de care au nevoie si se multumesc cu solutii incomplete
Exemplu: Pielea intarita de pe picioare, oricat de putin sexy ar suna ca problema, este un motiv de preocupare mai ales pentru femei. Solutiile pe care le aveau la dispozitie erau ineficiente, lente si chiar daunatoare. Soluția nu a fost imbunatatita timp de 100 de ani, pana cand Scholl Velvet Smooth Express Pedia fost introdus.
- Circumstante pentru non consum – consumatorii vor sa consume, dar nu au cum
Exemplu: In Marea Britanie, toata lumea bea si iubeste bautura numita squash. Dar nu tot timpul este disponibila. Dar tot timpul sunt disponibile sticlele de 0,5l de apa. Bazandu-se pe distributia tuturor imbuteliatorilor de apa, Robinson`s a introdus concentratul de squash.
- Solutionarea problemelor complexe – cand un proces repetitiv dureaza mult, are multe etape, e anevoios etc
Exemplu: inmuiere, dozare, spalare…pes curt, rufe! Ariel a gasit o varianta de a usura munca gospodinelor de pretutindeni
- Solutii profesionale la preturi accesibile – atunci cand solutia exista, dar e foarte scumpa.
Exemplu: Insightul la baza acestei inovatii a fost ca exista un grup de femei care nu au acordat pana acum foarte mare grija aspectului tenului si s-au trezit uitandu-se in oglinda ca nu sunt multumite de aspectul actual. Prin urmare, ele nu isi doresc sa previna aparitia ridurilor, ci sa dea timpul inapoi. Insightul cu care de altfel, incepe reclama.
Aceste produse nu sunt noi pe piata, le vedem in magazine, insa sunt trecute d`abia acum ca inovatii pentru ca trebuie sa treaca testul timpului si sa fie cumparate si dupa ce a trecut galagioasa campanie de lansare.
Ca sa se califice drept inovatie, un produs trebuie sa fi pastrat 90% din vanzarile din primul an si in anul urmator ( e normal sa se piarda niste consumatori din faza de trial in faza de adoptie) si trebuie sa fi adus valoare in piata ( schimbarile de ambalaj, de marime, de arome nu se califica). Si trebuie sa fi fost relevante, aducand vanzari substantiale companiei care le-a lansat.
Pastila administrata de Adriana Mironescu, membru IAA Young Professionals.