Pastila de JOI—Advertisingul si schimbarea sociala=complementaritate?

Aceasta pastila de joi este administrata ca un reminder al puterii pe care o are creativitatea in online pentru a produce schimbarea sociala.

Indiferent ca ne referim la instrumente dedicate organizatiilor care exista pentru aceasta si care sunt dezvoltate de catre mari actori din business (ex: Campania Meserii pentru Romania, dezvoltata de Bucegi, Bursa Binelui, singura  platforma de donatii necomisionabile dezvoltata de catre BCR sau Lectia Verde – Creeaza-ti Mediul, Holtcim Romania), la diverse materiale de promovare dezvoltate de agentii dedicate ONG-urilor,  simplul mod in care pozitionezi niste elemente poate face diferenta. Cam ca aici:

                        pastila1socialpastila2social

 Campanie: World Aids Day, pentru AIDES: http://www.aides.org/
Agentie: Geometry Global

 

Sa vedem mai departe cateva filmulete inspirate care atrag atentia asupra unor cauze sociale.
Despre puterea celor multi, aici in ceea ce priveste mediul, insa mesajul este general valabil 🙂

 

India pare un loc prolific in ceea ce priveste crearea de video-uri inspirationale de catre ONG-uri. Cel de mai jos a primit si un premiu, pentru cel mai bun video scurt, al Naik Foundation.

Un video creat de catre WaterIsLife(waterislife.com) ne ajuta sa ne punem problemele in perspectiva.  

 

Revenind la propriul context, doar cateva ONG-uri romanesti au beneficiat de serviciile unei agentii specializate, iar atunci cand au facut-o, de multe ori s-au rezumat la creare de logo.

Exista, ce-i drept, ONG-uri care, in decursul timpului, au dezvoltat campanii semnate de mai multe agentii, precum Armada Marketing, Eventures, Oma Vision, Proximity Bucuresti sau Young and Rubicam, doar in cazul Salvati Copiii Romania. Gasiti o colectie la http://www.iqads.ro/relevant/salvati-copiii?t=ads.

Un exemplu este:  


WoPA semneaza cateva campanii ale Hospice Casa Sperantei, printre care si Campania „Directioneaza 20%” in 2013 si 2014, in care companiile au donat peste 1 milion de lei anual.

Campania „Hingherul cel bun”, creata de GMP Group pentru asociatia VIER PFOTEN, s-a numarat printre cele mai bune sase campanii outdoor din lume in 2013. Video la http://www.iqads.ro/articol/29539/campania-gmp-group-hingherul-cel-bun-intre-cele-mai-bune-sase-campanii-outdoor

Pe de alta parte, cateva organizatii norocoase au beneficiat de ajutorul regizorului Teddy Necula, creatorul Filmului documentar „Ba se poate!”, ce spune povestea celor 5 licee tehnologice din proiectul Zburd-Educație prin coaching sau al filmului de prezentare al Fundatiei Motivation Romania: https://vimeo.com/67903979.

Campaniile create pentru aceste ONG-uri au adus rezultate bune, ce s-au concretizat in donatii si awareness asupra cauzelor lor. Din pacate, putine ONG-uri romanesti (cu cateva exceptii privind organizatii mari sau „rupte” din alte companii) au beneficiat de expertiza unei agentii. Iar aceasta situatie imi ridica doua intrebari:

1.    Exista loc pentru o colaborare sanatoasa, pro-bono, intre agentii si ONG-uri diverse (unele chiar mai mici, activand in domenii mai „exotice” precum transparenta bugetara, organizarea comunitara, etc.), pentru dezvoltarea unor campanii menite sa seteze subiecte de interes pe agenda publica? Derivat de aici, pot fi ele proiecte de CSR?
2.    Colaborarea sustinuta (si pro-bono) intre agentii (sau chiar companii diverse, fiecare oferindu-si expertiza) si ONG-urile romanesti, pentru prezentarea unor cauze sociale va duce si la o profesionalizare a sectorului ONG din Romania sau va avea tendinta trecerii de la fond la forma?

Pastila administrata de Simona Adam, membru IAA YP.