Pastila aspirațională

Am revenit cu o nouă pastilă de joi, de data aceasta una aspirațională. Fiecare dintre noi are un vis pe care speră cândva să și-l îndeplinească sau ceva ce nu merge perfect în viața lui, și vrea să-l schimbe. Cu toți sperăm la „mai bine” sau „mai mult”, iar în timpurile în care trăim, „mai repede” iar brandurile au văzut de mult asta.

 

skittles-easter-egg-surprise-1-of-5-600-31058

 

 

Comunicarea aspirațională nu este nouă, însă acum, mai mult ca oricând, este cizelată și motivațională. Consumatorii nu mai sunt sensibili la promisiunile extraordinar de mari și chiar le privesc  mincinoase și înșelătoare. Oamenii au început să-și dea seama că perfect nu există, de aceea nu mai mănâncă orice gogoasă li se oferă. 

Printre brandurile care a observat asta se numără și Skittles, care a venit cu următorul spot:

 

 

 

Ziceam mai sus de motivație. Brandurile s-au prins că pentru a avea un spot aspirațional, trebuie să faci mai mult decât să-I oferi imaginea mult visată sau cadrul perfect pe care cu toți îl visăm. Trebuie să oferi o perspectivă. O cale de a ajunge acolo. Una reală și nu o scurtătură dată de produsul minune. O astfel de perspectivă oferă și Nike în spotul lor:

Și deși unele vise pot fi mai ușor de atins, Heineken vrea să le ofere consumatorilor săi șansa de a-l duce la capăt cu forțele proprii așa că le oferă doar un avânt în spotul său:

Alta e satisfacția când ai ajuns pe picioarele tale acolo și alta e când ți se oferă totul pe tavă. Eu prefer prima variantă. Tu?

 

Pastila administrata de Daniel Iordache, membru IAA Young Professionals.