Mica incursiune intr-o zi de lucru in agentie
de Ioana Sigarteu, membru YP si specialist comunicare web Groupama Asigurari Romania
Joia trecuta (pe 24 martie) am fost invitati, cu mic cu mare, intr-un mic tur al agentiei Saatchi & Saatchi. Noi – un grup eterogen: studenti, oameni de la concurenta lor, potentiali colegi in agentie sau cei ca mine, de la „client”. Am fost intampinati de 2 colegi de la YP (Accounti la Saatchi), care ne-au primit in sala de sedinte pentru o incursiune introductorie: ce se intampla intr-o agentie? Pai sa vedem.. sa luam un exemplu concret..adica un client.. adica un proiect: o campanie draguta care a fost tocmai lansata: Chio Home Made Movies. Si am aflat cum a inceput totul: de la clientul care zice ca stie ce vrea, dar de fapt nu prea (nu este si cazul meu, bineinteles 🙂 ) pana la brieful de la client care se transforma in brief de creatie..apoi vine ideea campaniei, prinde forma..se face prezentarea la client (cu 2 variante, ca sa aiba de unde alege, da? 🙂 ); se aproba ideea (intotdeauna „cealalta”) si incepe lucrul efectiv. In acest caz: site campanie, afise, alte instrumente de promovare, spoofuri demo (cu oamenii agentiei, ca deh: bugetul e intotdeauna mic;) ). Rezultat: campanie de Effie 😉
Buun, urmeaza turul agentiei: sa vedem unde se intampla totul. Da, stiu, cu totii am fost putin dezamagiti ca Radu Florescu nu ne-a putut primi din cauza unui conference call urgent si neprogramat cu un client agitat (in sinea mea imi doream sa fie de la concurenta – atitudine corporatista 😉 ).. insa, totul a meritat si asa: am primit un ghid bun, de la HR, care ne-a condus prin fiecare departament (in ordine „geografica” –> adica le-am luat birourile la rand 🙂 ). Si asa am mers pe la PR, Strategie, BTL, ATL si productie, Proiecte pentru Fonduri Europene, departamentele suport (na, ca au si ei: IT, administrativ, HR, Juridic si Financiar), Client Service, Creatie si Traffic. Lumea vrea sa lucreze la Strategie, Creatie si unii ca Account. S-au pus intrebari, s-au primit raspunsuri. Noi timizi, ei curiosi. Noi curiosi, ei nu asa timizi ca noi.
Cel mai interesant e la creatie, bineinteles: au chiar si masa de biliard.. care este cu program, asa ni se spune :). Un „creativ” ne conduce catre expozitia de printuri castigatoare la festivaluri..si aflam povestea din spatele fiecaruia. Cele mai frumoase mi se par cele facute pro bono, pentru diferite cauze sociale.
Apoi ne intoarcem in sala de sedinte, unde avem de toate: ca doar suntem oaspeti importanti ori nu mai suntem? Deci primim chipsuri, saratele, alune si bereeeee (aha! de aia au clienti misto…). Si schimbam impresii. Despre ei si despre noi.
As mai zice de rafturile cu impresionantele premii castigate, de lovemarks sau de tapetul de pe pereti, dar va las sa aveti ce descoperi si singuri. 🙂