Industria sneakerilor și marketing-ul acesteia

Dacă Cenușăreasa trăia in perioada asta, cel mai probabil își vindea pantofii de cristal pe StockX. 

Anul 2019 este anul în care s-a văzut clar și de departe cum sneakerii au intrat pe piața noastră.

Începând cu SNKRIND, de acum de mai bine de 5 ani, piața noastră a fost revitalizată în această categorie. A început ușor apoi promovarea pe Facebook firme precum Sizeer, Tike!, Footshop.ro și lista continuă.

Dar de ce? Oare tinerii anilor `90 își pot menține hobby-ul acesta? Cam foarte da. Unii dintre ei au creat comunități pe lâng ei. au creat oameni care au crescut posibil pe lângă hobby-ul acesta. Au învățat pe alții  ce înseamnă Jordan, NIKE, Adidas, Diadora și mai este o componentă crucială pentru market-ul acesta, și anume, influencerii.

Aici market-ul este dictat de 3 lucruri clare. Cine poartă? Sunt comfortabili? Și de unde îi iau?

Restul poate să nu conteze. De aceea se investește în ICONS. Vrei să porți ce poartă Kanye, cumperi Yeezy, vrei ceva de la Rihanna te duci la Puma, îți place Messi, cumperi Adidas, joci baschet, dar mai stai și în club iei Jordan. Este un market nișat din aceste punct de vedere – depinde unde te poziționezi, ce faci și cu ce target îți place să vorbești. De cele mai multe ori primul brand va fi cel de la care va cumpăra cel mai mult, stilul acela care îl definește. Aceștia sunt snekear-heads – oamenii care dețin dulapuri întregi și modele cât mai diversificate sau care sunt doar același model, dar au alt color set.

Ca în orice industrie, comunicarea este cheia vânzării. Nike a înțeles devreme regula, de aceea a reușit să semneze un contract alături de Steve Harrington și a scos de Ziua Pământului în anul 2019 cele mai emblematice modele ale lor (Air Force 1, Cortez, Blazer Low). Colaborari există tot mai des în lumea sneakerilor – Steve Harrington a făcut, ca orice artist, doar un număr limitat de perechi, iar un alt caz este colaborarea dintre Eminem, Carhartt si Jordan. În total sunt numai 50 pe toată piața.

Acest market permite o foarte mare flexibilitate atât agenției cât și a brandului. Asta deoarece brandul este strâns legat de icons. Kyrie Irving, jucător la Brooklyn Nets, este unul dintre cele mai bune exemple, deoarece la lansarea noilor Kyrie 2, a participat într-o campanie intitulată Unexpected Moves (aici un exemplu). Alături de imaginea unui jucător din NBA, o pereche de bascheți poate ajunge la un cu totul nou nivel.

Este extrem de important ce tip de produs dorești să promovezi și să îți alegi ICON-ul potrivit. Dacă acel produs nu poate fi folosit de către ICON sau nu se alinează cu dorintele și cu imaginea lui, este doar o investiție care nu merită făcută, ceea ce din ce în ce mai multe brand-uri încearcă să forțeze, acest lucru dăunând atât imaginii ICON-ului, cât și credibilității brand-ului.

Acesta este un lucru este rar în aceasta industrie. De ce? Pentru că cel mai mult contează pentru o persooană cele trei întrebari de la început: Cine poartă? Sunt comfortabili? De unde îi iau? 

Cum am spus și la început ,,Dacă Cenușăreasa trăia in perioada asta, cel mai probabil își vindea pantofii de cristal pe StockX”, asta pentru că Cenușăreasa, dacă am gândi ca fiind un caz izolat, este un influencer și un ICON pentru toate generațiile și care, într-un fel sau altul, unii au vrut să se asemene cu ea.


Articol scris de Andrei Petre, membru IAA YP România.