Importanța cifrelor in marketing

Indicatorii (sau cifrele) reprezintă o modalitate utilă de a exprima o cantitate în relaţie cu alta, de obicei sub forma unui coeficient. În practică, indicatorii sunt folosiţi pentru a comunica valoarea companiilor şi a valorilor mobiliare. Un indicator prezintă un aspect legat de performanţa unei companii, indicând ce s-a întâmplat, dar nu şi de ce s-a întâmplat. Ei nu sunt standardizaţi, iar numărul de astfel de indicatori ce pot fi creaţi sau utilizaţi este practic nelimitat. De aceea, formule şi chiar nume de indicatori pot fi diferiţi de la industrie la industrie sau de la bază de date la bază de date.

Valoarea pe care o aduce utilizarea indicatorilor într-o analiză constă în faptul că permit evaluarea perfomanţelor din trecut, și oferă perspective utile pentru estimarea rezultatelor viitoare.

Deși cifrele sunt plictisitoare pentru o persoană creativă, ele sunt importante și necesare. Din fericire pentru creativi, accountul si clientul sunt cei care fac partea de cifre. Prin cifre se setează obiective realiste pentru o campanie, analizându-se rezultatele anterioare, analizând piața și tot ce este necesar pentru a se forma o imagine de ansamblu realistă. Dacă nu știi unde ești nu poți stabili unde poți ajunge, de aceea este nevoie de comensurabil înainte de a porni la drum. La fel, dacă nu știi cifre, nu poți evalua succesul real al unei campanii, chit a este vorba de vizualizări sau despre numarul de produse vândute.

Totuși, prea mult accent pe cifre duc spre un cadru inflexibil și inhibă oportunitățile creative. Ele pun niște puncte pe hartă însă nu trasează și drumul. Pentru a alege cea mai bună cale de a conecta punctele este nevoie de creativitate și curaj.

 

Pastila administrata de Daniel Iordache, membru IAA Young Professionals.