IAA YP a participat la cea de-a III-a ediție WeLoveDigital

Imagini pentru we love digital

 

Două zile plus un pachet imens de cunoștințe au definit cea de-a treia ediție WeLoveDigital. Echipa IAA YP a participat și de această dată și a cules cele mai imporante momente.

 

Iată-le marcate mai jos:

 

  • Directiva NIS (Network and Information Security) – un pas uriaș

 

WeLoveDigital 2018 a debutat cu un discurs al Ministrului Comunicațiilor și Societății Informaționale, Bogdan Cojoraru, ce a adus o notă de optimism privind digitalizarea din România, anunțând că legea privind transpunerea Directivei NIS (Network and Information Security) a fost adoptată în Parlament, iar până la finalul anului 2018, se va adopta strategia națională 5G.

 

De asemenea, proiectul cloud-ului guvernamental a fost transmis Ministerului Fondurilor Europene la finalul lunii aprilie al acestui an, iar în ceea ce privește cele două platforme Punctul de Contact Unic Electronic și Ghișeul.ro, acesta a încurajat instituțiile să le folosească deoarece până în prezent numărul celor înscrise este unul minim.

  1.  GDRP intră în vigoare, iar Ghidul de Obținere al Consimțământului este în lucru

Conferința ne-a pus față în față și cu momentul zero al GDPR, și anume, 25 mai, GDPR-ul nefiind sinonim numai cu modificarea unor hârtii, ci efectiv cu modificarea unor procese. Cu toate acestea, marea majoritate a IMM-urilor nu își permit un specialist, iar instituțiile publice nu par să facă nici ele niciun pas spre întâmpinarea noii legi.

 

Totuși, Arina Ureche, director general BRAT a anunțat realizarea unui Cod de Conduită Comun privind activitatea și publicitatea online. În egală măsură, și Ioana Ionescu, director executiv al IAB a susținut că, în momentul de față, este în lucru un Ghid de Obținere al Consimțământului, dar și reguli comune privind publicitatea online.

 

Firmele de avocatură aduc și ele o perspectivă interesantă asupra GDPR-ului deoarece atrag atenție asupra cookie-urilor ce pot fi implementate și printr-o terță parte a Google, precum Analytics.

Așadar, sunt importante două direcții, cea a informării cu privire la scopul prelucrării datelor cu caracter personal, cu privire la monitorizarea acestora, la perioada lor de stocare, precum și la accesul acestora la terțe părți, pe lângă direcția legată strict la zona de consimțământ.

De asemenea, GDPR presupune ca toate instituțiile și organizațiile să desemneze un DPO (Data Protection Officer) ce va trebui să ia în calcul și politica cookie-urilor.

  1. ICO-urile (initial coin offering) nu trebuie să fie descurajate

 

Pentru a continua fluxul informațional, WeLoveDigital 2018 ne-a pus față în față și cu o realitate mai puțin frumoasă: ,,nu există cadru legal ori fiscal pentru impozitarea criptomonedelor și nu există nici intenții de regularizare a monedelor virtuale” (Vlad Nistor, CEO CoinFlux). De altfel, și Irina Scarlat, Country Manager la Revolut România susține că ,,inovația precede tehnologia de fiecare dată”.

 

Cu toate acestea, se încearcă introducerea unor norme de anti-money laundering și de know-your-client de către aceste start-up-uri fintech care consideră că ICO-urile (initial coin offering) nu trebuie să fie descurajate.

 

În plus, monedele virtuale nu sunt chiar în așa-numitul black zone, deci nu sunt total ilegale, ci doar ignorate de către autoritățile fiscale.

Se prevede așadar în viitor, o coexistență a băncilor tradiționale cu cele alternative, în ciuda eforturilor continue din prezent a băncilor de a nu recunoaște criptomonedele. De fapt, Daniel Petre, Tax Director la Deloitte, chiar a subliniat potențialitatea mare de câștig a monedelor virtuale fie prin vânzare, fie prin procesul de minare.

  1.    Incidentele minore privind securitatea cibernetică  nu trebuie să fie trecute cu vederea

 

Cum o discuție despre criptomonede nu poate fi completă fără abordarea securității cibernetice, WeLoveDigital 2018 a adus specialiști în domeniu într-o dezbatere 360˚.

 

Daniel Ioniță, Director Analize, Politici și Cooperare al Centrului Național de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică a indicat existența a 124 de milioane de alerte de securitate cibernetică, primele două cauze principale fiind vulnerabilitățile sistemului cibernetic și botnet-ul. În aceeași notă, Ștefan Tănase, Principal Security Researcher la IXIA, a explicat cum un router este parte al unui botnet ce poate fi infectat – ,,așa se explică cum un router care nu merge bine și este restartat, pare că nu a avut niciodată nimic”.

 

Cu alte cuvinte, incidentele minore nu trebuie trecute cu vederea, Cristian Iordan, Responsabil pentru Cooperare în cadrul Centrului Național Cyberint, SRI, punând accentul pe conștiința publică și pe măsurile de protecție elementare.

 

La polul opus, Mădălin Dumitru, CEO al Cyber Smart Defense a venit cu o soluție alternativă antrenând hackerii sub un principiu etic. El reunește așa numiții hackerii albi care simulează atacuri reale, autorizate, și inițiază rapoarte privind vulnerabilitățile sesizate.

  1.      ,,AI nu a început să gândească singur, ci doar intuiește variante la care omul nu s-a gândit.”

Întrucât se vorbește foarte mult despre industria 4.0, nu putea lipsi de la un asemenea eveniment și o dezbatere cu privire la inteligența artificială.

Marketing Manager al Google România, Dan Oros, a subliniat faptul că Google este prima companie din lume autodeclarată AI first, marea majoritate a produselor Google înglobând AI ca tehnologie, mai ales prin specializarea numită machine learning. De altfel, după cum susține Dan, machine learning poate fi de trei feluri și anume, supervised learning, în care învățarea se face pe baza unor date predefinite, unsupervised learning, în care învățarea se face fără date prestabilite și reinforcement learning, unde algoritmul învață de unul singur.

 

Cu toate acestea, Bogdan Ionescu, Profesor și Manager General la Centrul de Cercetare Campus, Universitatea Politehnică din București, a afirmat că nu crede în AI as a service. El a explicat faptul că AI se folosește de corelații de tip intrări – ieșiri, nu și de tipul cauză – efect. Acesta ajunge, astfel, la combinații la care omul nu s-a gândit încă, definind doar concepte, fără să analizeze și percepții.

 

Cu alte cuvinte, ,,AI nu a început să gândească singur, ci doar intuiește variante la care omul nu s-a gândit.”

  1.  WeLoveDigital – prezentări, studii de caz, workshop-uri and more…

 

Studiile de caz marca WeLoveDigital2018 s-au concentrat asupra prezentării unor companii pe profilul economiei de tip sharing, Frisbo fiind una din cele care a adus pe piață conceptul de e-fulfillment, adică de prelucrarea operaționalului dintr-un magazin online. Practic, prin acest serviciu logistic, se externalizează depozitatea, procesarea, asamblarea și livrarea comenzilor.

Dacă prima zi a fost dedicată conferinței WeLoveDigital 2018, în cea de-a doua zi, workshop-urile au dovedit o complementaritate perfectă prin expunerea unor tactici juxtapuse erei digitalizării.

Sorin Sfetcu, Managing Director iProspect, a prezentat noile direcții ale Google în materie de Display. Deși în această zonă, Google a fost depășit de Facebook, cât și de Alibaba, iar marea majoritate a veniturilor Google vin din Search, Google nu se lasă mai prejos și revine cu noi direcții în Display: automation, dynamic creatives și new targeting.

Ariana Ureche, Director General BRAT, și Mihai Badea, Director SATI, au adus la cunoștință publicului studiile BRAT dedicate mediului online prin trei mari abordări: SATI, prin care se măsoară traficul audienței site-urilor și se identifică profilul socio-demografic al vizitatorilor, SATI DMP (Data Management System), prin care se permite segmentarea userilor online în vederea targetării lor cu mesaje publicitare sau conținut personalizat și MIPO, prin care se monitorizează investițiile în publicitate.

Pentru a termina într-o notă jucăușă, Andreea Toma, Content & Social Media Strategist, și Lucian Hoștinar, Creative & Art Director, au prezentat din perspectiva eAD Interactive câteva exemple de succes ale unor campanii ce au inclus, pe lângă tehnologie, și aspectul creativității, ca promotor al succesului.

Așadar, digitalizarea este un subiect ce acaparează din strategii, uitându-se adesea că adevărata sursă al inovației ține, de fapt, de creativitate și de pasiune.

 

Articolul a fost scris de Oana Crăciun, membru IAA Young Professionals.