Fenomenul Super Bowl – 5 milioane de dolari pentru o reclama
[vc_row][vc_column][vc_column_text]Se anunta o perioada incitanta a anului in materie de spectacol, cu Super Bowl, NBA All-Star si premiile Grammy, toate intr-o singura saptamana.
Un adevarat fenomen in SUA, Super Bowl este unul dintre evenimentele sportive cele mai vizionate ale anului. Editia din 2015 a fost vizionata de 114,4 milioane de persoane din Statele Unite ale Americii, un record absolut in istoria tarii. O alta performanta este reprezentata de faptul ca niciun alt eveniment nu aduna, an de an, mai multi bani din reclame decat Super Bowl. In 2016, costul mediu pentru un spot este estimat la 5 milioane de dolari.
Cum s-a ajuns la aceasta cifra? Pentru a intelege importanta acestui show si de ce unele companii ar face orice sa fie parte din joc, fie si pentru 30 de secunde, trebuie sa intelegem ca reclamele au devenit un fenomen cultural in sine, 23% dintre telespectatori considerandu-le cel mai important aspect al serii cu pricina (conform Forbes).
Daca vrei ca brandul tau sa fie pe buzele tuturor si sa ii oferi instant notorietate, nicio alta forma de promovare nu se compara cu Super Bowl. Acum, mai mult ca oricand, social media poate amplifica impactul reclamei pana la cote incredibile.
Dincolo de argumentele de mai sus, asocierea cu acest eveniment nu reprezinta mereu un pariu sigur. Demn de mentionat e ca nu doar costurile reprezinta un risc. Astfel, exista mereu posibilitatea ca reclama sa primeasca o recenzie proasta. Mai mult, nu exista nicio garantie ca aceasta va genera vanzari.
In final, nu fiecare brand ar trebui asociat cu Super Bowl. Daca vrei sa transmiti un mesaj serios, poate ca nu e cea mai buna idee sa il prezinti publicului in timpul unui show care isi propune sa distreze si nu sa educe.
O compilatie a pricipalelor spoturi dedicate Super Bowl 50
Pastila administrata de Florin Codreanu, membru IAA Young Professionals.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]