Fenomenul FruFru, marea provocare a modern trade-ului.
Când vorbim despre start-up-uri în România, nu aducem în discuție faptul că ar putea deveni o amenințare pentru giganții pieței de retail, dar ce se întamplă când acestea devin veritabile trend setter-uri și creatoare de cerere pe piața bunurilor de larg consum?
Astăzi vorbim despre fenomenul FruFru sau mica companie românească fondată în anul 2006, a cărei rezultate și strategie de marketing reprezintă o provocare pentru toți retailerii care vor să răspundă cerințelor shopper-ului modern.
FruFru a revoluționat industria gustărilor și a mâncării gata preparate: compania a introdus pe piață conceptul de produse sănătoase, proaspete și „fără bazaconii”, ce pot fi consumate atât ca fel principal de mâncare, cât și ca gustare între mese, asigurându-și consumatorii că pot avea o alimentație sănătoasă, eliminând din program timpul petrecut în bucătărie.
Contextul a făcut ca trend-ul să fie adoptat cu ușurință în rândul populației din mediul urban mai ales că ritmul accelerat al vieții de zi cu zi a consumatorilor nu le mai oferă posibilitatea de a dedica timp statului la masă. Modelul de snacking modern ne arată că o mare parte din consumatorii au mai multe gustări pe zi, iar o parte dintre aceștia chiar renuță la mesele principale în favoarea gustărilor. De asemenea, preocuparea de a avea o dietă echilibrată și nutritivă este una dintre principalele caracteristici ale generațiilor Y și Z.
De 13 ani FruFru a reușit să se extindă atât prin magazine proprii, lanțuri de magazine de proximitate, cât și prin rețeaua de magazine Mega Image. Povestea acesteia continuă, având în vedere faptul că Unilever a achiziționat 75% din acțiunile FruFru în luna iulie a anului 2019.
Răspunsul retailer-ilor la fenomenul FruFru sunt bine cunoscutele fresh corner-uri menite să atingă așteptările consumatorilor care au crescut împreună cu fenomenul „fără bazaconii”, a căror preferințe de consum constau în creșterea consumului de legume și fructe proaspete, micșorarea porțiilor de mâncare, alegerea variantei mai sănătoase, dar și dorința de a încerca noi produse alimentare și băuturi.
Acest articol a fost scris pentru a oferi o perspectivă pozitivă antreprenoriatului autohton prin puterea exemplului: FruFru, compania care prin scop, strategie și inovație, a reușit să educe consumatorii, să creeze o piață în continuă dezvoltare și să provoace jucătorii de pe piața FMCG și retail să contribuie la creșterea standardelor de calitate a mâncării gata preparate.
Articol scris de Elena Banea, membru IAA Young Professionals Romania.