Este PPC marketingul o idee bună pentru afacerea ta?
Atunci când îți deschizi o afacere, promovarea este poate unul dintre cele mai importante lucruri de care trebuie să ții cont. Mediile tradiționale pierd teren în fața online-ului care a devenit sursa primară de atragere a clienților și o parte importantă a strategiei de marketing. Fie că vorbim de o afacere mică, medie sau mare, o soluție foarte bună de promovare online este PPC marketingul.
Ce este PPC marketingul?
PPC, acronimul de la Pay-Per-Click, este o formă de digital marketing, utilizată pe o gamă largă de platforme, cea mai cunoscută și ofertantă fiind Google Ads. Folosind aceste platforme, specialiștii pot crea conținut de diferite tipuri, destinat audienței potrivite. Mai departe, clientul va fi taxat numai pentru anumite acțiuni, de regulă click-uri către site, afișări, vizionări video sau interacțiuni pe site.
Utilizând PPC marketing, clientul nu plătește pentru o promisiune, ci pentru un rezultat real, măsurabil. Este un tool valoros pentru dezvoltarea notorietății unui brand, generarea de potențiali clienți și mai ales pentru conversii.
Cum funcționează PPC marketingul?
Toată „magia” se petrece în cadrul motoarelor de căutare. Este cunoscut faptul că poziția pe care afacerea ta o deține pe paginile de căutare joacă un rol important în atragerea traficului pe site. Poți ajunge în primele căutări folosind SEO, dar este un proces de lungă durată și poate fi costisitor.
Astfel intră în scenă PPC marketingul, care implică licitarea pentru obținerea primelor poziții din search. Mai exact, specialistul PPC îți înscrie site-ul pe rețeaua specifică și setează suma, numită BID, pe care clientul este dispus să o aloce pentru a ocupa una dintre primele poziții de pe pagina de căutare. Tu cel care deții o afacere vei fi taxat doar în momentul în care un potențial client dă click pe anunțul tău.
PPC marketingul poate aduce numeroase beneficii afacerii tale, printre care cele mai cunoscute sunt:
Oferă rezultate imediate și consistente
Acesta este poate cel mai mare beneficiul al PPC marketingului. Spre deosebire de SEO, care se concentrează pe rezultatele organice, care necesită timp, PPC poate oferi rezultate imediat ce AD-ul a fost lansat. Din acest motiv, PPC marketingul este potrivit pentru afacerile care își doresc să genereze venituri rapide și să aibă campanii pe termen scurt. Mai mult, poți genera trafic către site aproape instant.
Ai mai mult control asupra bugetului
PPC marketingul este construit în jurul unui buget prestabilit iar din acest motiv oferă un nivel de control mai ridicat decât mediile tradiționale. Unul dintre beneficiile utilizării acestei forme de marketing este controlul asupra cheltuielilor.
Indiferent de obiectivul campaniei, clientul va plăti doar pentru click-uri. Nu există un buget minim sau maxim, ci fiecare client este liber să aleagă bugetul pe care vrea să îl aloce.
Anunțurile ajung la audiența potrivită
Un alt beneficiul al PPC marketingului este afișarea AD-urilor către audiențele relevante pentru afacerea ta. Poți segmenta audiența potrivită pentru afacerea ta în funcție de numeroase criterii demografice, psihografice sau geografice. PPC permite marketerilor să controleze cum, când și unde sunt afișate anunțurile lor – inclusiv în ce zile, ce locații, pentru ce interogări de căutare. Mai mult, în ceea ce privește PPC-ul utilizat pe social media, controlul asupra audienței poate fi chiar mai specific.
Poți măsura și urmări datele pentru a ajusta reclamele
Un alt beneficiu pe care mediile tradiționale nu îl oferă este feedbackul. În funcție de anumite cuvinte cheie, segmente de public țintă, platforme, dispozitive, date demografice și multe altele, specialiștii PPC pot măsura o gamă largă de valori și pot folosi datele pentru a-și îmbunătăți campania.
Acest domeniu al marketingului este foarte bogat în date și oferă marketerilor un nivel specific de date și control asupra anunțurilor. Deoarece aceste modificări pot aduce economii uriașe de buget cu un ROI și mai mare, PPC-ul joacă un rol atât de important în marketingul modern.
Date fiind toate cele spuse, crezi că PPC marketingul ar putea fi o piesă importantă a strategiei tale de promovare?