Diversitatea, acceptarea de sine și femeile puternice: noile reguli ale publicității în fashion și beauty

În 2004, un brand își asumă inițiativa și reponsabilitatea de a „crea o lume în care frumusețea este o sursă de încredere și nu de anxietate”, pe care a denumit-o Campaign for Real Beauty. În 2018, standardele de frumusețe trec printr-un proces de diversificare, iar publicul s-a săturat de mult de stereotipurile de gen.

Despre stereotipurile de gen în publicitate

 

Stereotipurile de gen sunt ficțiuni colective pe care le înzestrăm uneori cu puteri și valori imense. Ele ajung să restrângă opțiunile, aspirațiile și oportunitățile copiilor, tinerilor și adulților.

În mod repetat, publicitatea se face vinovată de răspândirea lor. Astfel, ajungem să descoperim statistici potrivit cărora încă de la vârsta de șapte ani, fetele se simt presate să se conformeze stereotipurilor de gen care le bombardează zilnic prin tot mai multe canale, fie ele sociale sau de media.

În timp ce conștientizarea problemei este în creștere, campanii controversate fac pași în față și ne dezvăluie cât de multe mai sunt de făcut.

 

Aşadar, cum ar trebui să comunice brandurile de fashion şi de beauty?

Franța a dat tonul și, anul trecut, a schimbat legislația, solicitând ca toate fotografiile prelucrate în Photoshop să aibă o etichetă cu mențiunea „photo retouchée“. O măsură similară a fost luată și de Getty Images, una dintre cele mai mari librării foto internaționale.

 

Pe lângă retușarea corpului, alterarea digitală a culorii pielii este o altă practică la care industria începe să renunțe. Brandurile de beauty elimină barierele etnice și promit să răspundă tuturor nevoilor consumatorilor. L’Oreal a lansat Multicultural Lab, un proiect dedicat exclusiv produselor de make-up inspirate de toate culorile pielii.

Pașii mici sunt despre perseverență și răbdare, pentru că progresul nu se vede de azi pe mâine. Însă schimbări au început să apară. În trecut, femeile aspirau să arate ca modele și celebrități, acum sunt inspirate de noile ambasadoare de brand, femei frumoase de toate dimensiunile și culorile. Iată aici rezultatele unui studiu care a testat reacțiile emoționale ale femeilor față de 10 reclame din domeniul fashion și beauty.

Tot mai multe branduri, publicații și agenții fac primii pași în direcția corectă. Campania Gerovital dedică anul centenarului “Unirii la feminin” și combate prejudecăți la nivel local. Nimeni nu spune că e ușor. Însă putem să devenim oameni care își asumă inițiativa și responsabilitatea de a îmbunătății ceva. E o formă de a produce schimbare pentru care ne putem antrena și în grupuri mici… începând cu conversații în familie, la birou sau între prieteni.

Articolul a fost scris de Andreea Diana Chiriac, membru IAA Young Professionals.