Deadpool sau Ce se intampla cand marketing-ul o ia razna

Joi, 11 februarie, mi-au atras atentia doua evenimente: primul a fost sarbatorirea International Day of Women and Girls in Science, despre care m-am gandit sa scriu din perspectiva promovarii domeniilor STEM (”Science, Technology, Engineering, Mathematics”) si a tendintelor de incurajare a femeilor catre aceste domenii.

Al doilea a fost premiera filmului Deadpool. Va incurajez, nu neaparat sa vedeti filmul, dar sa-i urmariti un pic campania de promovare, daca nu ati facut-o deja.

Probabil ca foarte multi dintre oamenii care vor merge sa vada Deadpool la cinema nu vor fi acolo doar ca sa-l vada pe (anti) eroul Marvel intr-o productie 20th Century Fox. Vor merge sa verifice daca filmul e demn de campania spectaculoasa de marketing care a precedat lansarea lui. Si, desigur, sa vada prestatia actorului Ryan Reynolds si in film, dupa ce a dus titlul de vector de imagine la un alt nivel.twitter1

Ca idee strategica, campania de promovare a Deadpool pare sa fi folosit principiul ubicuitatii. A folosit cam tot ce se putea in materie de instrumente de promovare, si a facut-o de fiecare data cu umor si indrazneala.

La inceput au fost trailerele. Multe. De la trailer al trailerului oficial, la promo pentru IMAX, promo de Sarbatori si chiar o varianta de trailer ultra clasic si Romance, filmul fiind lansat in apropiere de Valentine’s Day. Au fost chiar si clipuri in care Deadpool transmite mesaje de constietizare intr-o campanie initiata de Testicular Cancer Awareness Foundation.

In promovare au fost folosite si traditionalele panouri publicitare, expulzand insa orice urma de traditional din mesaj. Despre ele s-a scris ca sunt „atat de stupide, incat sunt geniale”.

Poate ca Newsletterul nu este printre primele instrumente de marketing de pe lista unor creativi. Poate nici macar pe ultimele. Dar in acest caz nu a fost ignorat. Asa ca in multe Inbox-uri au ajuns e-mail-uri cu

 

CYnZGyCU0AEGySC

 

urari de Sarbatori si mesaje de promovare adresate inclusiv „viitorilor dezabonati”.

Iar lucrurile nu s-au oprit aici: una dintre cele mai ingenioase idei folosite pentru a face din Deadpool un viral a fost crearea profilul lui de Tinder. Adica un instrument gratuit si eficient de promovare, care s-a potrivit manusa imaginii personajului.

Preferata mea ramane aplicatia care genereaza clickbaits de tipul ”43 Secrets the Internet Will Never Tell You About Kittens”.

Dar poate cel mai interesant instrument al campaniei a fost prezenta intensa a actorului Ryan Reynolds in social media si in special pe Twitter, prezenta bine gestionata si exploatata la maximum.

tw1
Filmul ar putea fi un caz clasic de productie cinematografica pentru care ef orturile de promovare depasesc rezultatele de box office. Chiar si asa, exista o opinie dominanta despre strategia lui de marketing care a cucerit mai toate canalele posibile si a facut dintr-un personaj de benzi desenate cvasi-necunoscut un erou, cu mult inainte de lansarea filmului. Exista insa si voci care spun ca toate aceste momente orchestrate de echipa de marketing a filmului risca se se transforme in zgomot, iar acesta sa acopere sau sa indeparteze si sa irite oamenii.

Voi de ce parte a baricadei sunteti? Cat despre mine, v-as povesti mai pe larg, dar ma grabesc sa inchei articolul si sa fug la cinema.

 

Ce puteti sa mai cititi despre Deadpool:

https://twitter.com/VancityReynolds

8 Most Genius Moments In Deadpool’s Marketing Campaign

Cont-ul de Twitter al lui Reynolds

Why This Photo Was the Absolutely Perfect Way to Introduce the Deadpool Costume

The Most Absurd Deadpool Marketing, From Tinder to Obscene Emoji

tw2

Pastila administrata de Raluca Petrescu, membru IAA Young Professionals.