Cum să câștigi “earned media” dintr-o campanie de PR digitală?
Pe toți ne roade la un moment dat întrebarea: cum fac unele branduri să adune “earned media” într-un procent mare dintr-o campanie de PR digitală? Ce pot face și eu pentru brandul pentru care lucrez să obțin o acoperire organică dintr-o simplă acțiune de PR?
Am simțit pe propria piele nevoia să primesc răspunsuri la aceste întrebări, la un moment dat. Iată 3 idei utile pentru practicienii în domeniu și nu numai:
- Fă o acțiune de PR “Strunt”
O astfel de acțiune poate aduce avantaje considerabile unui brand și o poate diferenția de concurență, însă este în același timp și destul de dificilă dacă nu stăpânești foarte bine domeniul. Ce înseamnă PR Strunt: un eveniment creat special cu scopul de crea o impresie memorabilă, de a atrage atenția în mod pozitiv atât a publicului, cât mai ales a jurnaliștilor.
Uber a pus la dispoziţia userilor maşini şi voluntari puşi pe deszăpezit oraşul. „Dacă nu ai o condiție fizică adecvată pentru a participa la deszăpezire sau ai probleme de sănătate, tot ce trebuie să faci este să le arăți celor din echipă care este locul unde trebuie să acționeze”, au anunțat printr-un comunicat de presă. Acțiunea a fost apreciată de bloggeri și jurnaliști și a fost una dintre campaniile care a câștigat “earned media”, 90% mai precis.
- Fă un sondaj de opinie relevant pentru audiența ta
Exemplu: QuoteSearcher – EU Study
Sondajul de opinie a fost realizat pe un eșantion de 680+ persoane, ulterior transformat în infografic interactiv.
QuoteSearcher este o platformă pentru servicii de asigurări și a gândit un sondaj de opinie asupra părerilor antreprenorilor despre efectele pe care le-ar putea avea Brexitul.
Peste 680 de persoane cu factor de decizie din companii mici şi mijlocii au răspuns la întrebări. Studiul a fost apreciat de revistele business, precum The Independent, Daily Express, London School of Economics şi International Business Times.
Studiul complet aici
Exemplu: Travelmath – Hotel hygiene exposed
Travelmath este un calculator de călătorii care te ajută să găseşti de la distanţe între oraşe până la costuri – informaţii foarte utile în etapa de planificare a unei vacanţe.
Înarmată cu betişoare, pungi şi stomacuri puternice, o echipă a mers în nouă hoteluri de 3, 4 şi 5 stele şi a testat numărul de colonii de bacterii din câte o cameră.
Rezultatul, deşi pe un eşantion mic, a fost că hotelurile de 4 şi 5 stele aveau cel mai mare număr de colonii de bacterii, iar asta a fost mai mult decât un unghi bun pentru ca media să acorde atenţie informaţiei.
Articol scris de Mihaela Duică, Director Comunicare IAA Young Professionals.