Cum a fost la Seara YP – Tailoring Beauty

Joi, 24 martie, am organizat cea de-a treia seară YP din acest an. Sediul IAA a fost gazda evenimentului Tailoring Beauty în care ne-am propus să discutăm pe seama felului în care croim frumusețea în marcomm.

Speakerii acestei seri YP au fost Denisa Mihai – PR&Advertising Manager Avon Cosmetics, Matei Ludea – Sarto Made to Measure, Ramona Barbu – Beauty Editor, Larisa Petrini – Corporate Wellbeing Strategist și Ioana Dumitrache – Beauty Blogger.

Această ediție și-a propus să exploreze în detaliu provocările de care oamenii de marketing și comunicare se lovesc atunci când pun în scenă o campanie, dar și modalități de abordare care pot conduce la soluții creative. Pentru că nu există un tipar ce se poate plia pe orice situație, oricând, am căutat puncte de vedere cât mai diverse, astfel încât spectrul de unghiurilor să poată reda o imagine de ansamblu în marcomm & beauty.

Româncele resimt presiunea socială!

Primul discurs al serii a fost cel al Denisei Mihai. Ne-a vorbit despre cea mai recentă campanie lansată de Avon. Una dintre provocările acesteia a fost adaptarea locală a kitului de campanie. Pentru că femeia din România este diferită de femeia din Europa de Vest, fapt care a determinat trecerea de la insightul inspirațional la cel de empowerment. Shiftul se datorează faptului că româncele  resimt presiunea socială de a îndeplini perfect toate rolurile: de mamă, de soție, de problem solver acasă și la job.

Dragoste cu năbădăi

Ramona Barbu ne-a povestit despre relația dintre omul de PR și jurnaliștii/bloggerii de beauty. Aici pot apărea provocări bi-direcționale, în sensul în care bloggerul se poate întreba deseori de ce nu a fost invitat la un eveniment (se poate să nu fi fost în targetul campaniei care face obiectul evenimentului de exemplu), pe când omul de PR se întreabă de ce produsele trimise de el spre testare nu și-au găsit loc în paginile revistei (se poate să fi trimis mostrele prea târziu). Șirul de provocări poate continua, dar menținerea liniilor de comunicare deschise poate echilibra foarte mult această relație.

Work & Life Balance

Consilierul în health Larisa Petrini a abordat în prezentarea sa  problematica frumuseții prin prisma wellbeing-ului. Speech-ul ei a fost structurat în trei părți.

  • Time management, o chestiune arzătoare pentru mulți dintre noi. Aici,Larisa a pledat pentru disciplină, ca simbol al libertății. Muncește eficient, dormi suficient și trezește-te devreme!
  • Money management. Dincolo de valorile noastre declarate, simpla socoteală matematică a cheltuielilor noastre poate fi un indicator puternic pentru cele reale.
  • Food management, a treia parte, este un îndemn spre chibzuință și informație, în măsura în care, de exemplu, la o masă nu avem nevoie de mai mult de două feluri de mâncare și nici nu e indicat să aglomerăm desertul peste ele.

 

Beauty Glam

Penultimul speaker al serii a fost Ioana Dumitrache. Ea ne-a relatat despre debutul său în blogosferă și monetizarea blogului ei după numai 6 luni, după ce a câștigat primul ei concurs organizat de o companie producătoare de cosmetice.

Ioana a continuat cu principalele modalități ale bloggerului de beauty de a se monetiza, afilierea și  participarea la campanii de promovare a produselor destinate frumuseții, dar și despre provocarea bloggerilor pe termen lung, în  ciuda câștigurilor deloc modeste: stabilitatea veniturilor.

Cum te poziționezi în România?

Ultimul, dar nu cel din urmă, Matei Ludea ne-a istorisit despre dificultățile întâmpinate de Sarto-Made to measure la început de drum. Prima provocare serioasă a fost segmentarea publicului, iar aceasta s-a dovedit anevoioasă pentru că românii tind în prea mică măsură să declare în online ceea ce sunt și în realitate, făcând dificilă izolarea unei nișe exacte.

Următorul hop a fost promovarea business-ului, atunci când mijloacele moderne nu mai sunt eficiente: de exemplu. Facebook nu s-a dovedit un instrument eficace (reach și conversie insuficiente), insă prin colaborarea cu bloggerii s-a dovedit mult mai fructuoasă.

 

Le mulțumim atât invitaților noștri cât și celor care au înfruntat ploaia pentru a fi în salî. Puteți găsi imagini de la eveniment aici.