Cum folosești tehnicile de comunicare și marketing în recrutarea de personal?
Până în 2020, generația millenials (21-37 ani) va reprezenta o pondere de 50% din forța de muncă, conform unui studiu realizat de CBRE. Cum îi atragem pe acești tineri care pun pe primul loc echilibrul dintre viața personală și cea profesională?
Multe companii din România au început să ofere beneficii generoase precum abonamente de servicii medicale, cursuri și certificări profesionale, program de lucru flexibil, acces săli de sport etc. Totuși, brandul de angajator ocupă în continuare un rol foarte important. Conform unui studiu realizat de myhrlab, renumele companiei este cel mai important criteriu de selecție pentru un candidat. Cum recrutezi în această așa-zisă „criză de talente”, mai ales atunci când te bați cu multinaționalele?
Prezența în social media este vitală. Postează conținut relevant (știri despre industrie, testimoniale ale angajaților, evenimente cu intrare liberă, webinars ș.a.m.d). P.S.: nu neglija profilul de LinkedIn al companiei.
Alocă un buget (și) pentru recrutarea prin rețelele sociale. Conform datelor centralizate de ZeList, în România sunt 9,8 milioane de utilizatori pe Facebook și 359.806 pe Instagram. Alege cele mai potrivite rețele pentru industria în care activezi și rolurile pe care le ai disponibile. Nu exagera cu criteriile, altfel vei ajunge să cauți acul în carul cu fân. De asemenea, nu uita că procesul de recrutare durează în medie 27 de zile lucrătoare.
Implementează un proces de recrutare cât mai puțin automatizat. Scapă de ATS (applicant tracking system), formularele lungi și plictisitoare, zecile de câmpuri sau interviurile de tip STAR.
Oferă un salariu atractiv și pune-l la vedere. Dacă lucrezi pentru o companie la început de drum sau care abia a intrat pe piața din România, acest detaliu s-ar putea să te ajute în procesul de recrutare. Paylab și undelucram îți pot arăta salariile oferite de competitori.
Păstrează doar cerințele esențiale în anunțul de angajare. Rezumă-te la 5-7 responsabilități, în funcție de post. Caută candidați ambițioși, dispuși să învețe și să se perfecționeze.
Lipsa unui brand bine conturat are și avantaje. Poți să ai mai mult control asupra culturii organizaționale și să investești mai multe resurse în dezvoltarea profesională a angajaților.
Articol scris de Raluca Miheșan, membru IAA Young Professionals Romania.