Cum faci marketing sportiv în timpul pandemiei?
Ce am aflat la Seara YP: Sports marketing approach during pandemic.
După o lungă pauză, Seara YP s-a reîntors. De data aceasta doar pe ecranele de acasă, la fel ca interacțiunea publicului cu sportul din ultimii aproape doi ani. Chiar dacă au existat perioade scurte în care fanii au putut să își susțină echipele din tribune sau pasionații de sport au putut participa la maratoane, domeniul sportiv a fost „separat” de comunitățile sale de către pandemie. Și pentru că distanțarea este doar fizică, nu și socială, brandurile au găsit diferite metode pentru a menține relația cu publicurile lor în perioadele în care interacțiunea fizică nu a fost posibilă.
La Seara YP de Marketing Sportiv: Sports marketing approach during pandemic ne-am întâlnit cu reprezentanți ai acestui domeniu și am aflat mai multe despre felul în care și-au ținut comunitățile aproape și ce au învățat de la apariția pandemiei. Invitații noștri au fost:
- Iulia Niculae Cuciurean – Marketing Manager Federația Română de Fotbal
- Adriana Savu – Team Leader Private Label Penny Romania
- Dan Dracea – Project Manager Tackle.ro
- Laurențiu Mihai – Marketing Manager Bucharest Running Club
Când distanța e mai mare, apropie-te și mai mult de cei care îți sunt alături
După ce provocarea anului 2020 pentru Federația Română de Fotbal (FRF) a fost despre cum să fii prezent în viața publicului tău când evenimentele fizice nu s-au mai desfășurat, anul 2021 a venit cu o altă provocare: cum să faci o comunicare emoțională, dar și rațională (dacă vii să îți susții echipa vei fi în siguranță).
3 lucruri importante cu care am rămas după prezentarea Iuliei Niculae Cuciurean,Marketing Manager FRF, sunt:
- Apariția unei crize nu îți schimbă publicul, ci amplifică trendurile;
- O criză nu ar trebui să îți schimbe strategia de business pe termen lung;
- Criza îți dă timp să te gândești la ceea ce poți face în continuare.
Strategia FRF pentru 2021 s-a concentrat pe relația cu comunitatea, cum să fii mai aproape de cei care îți sunt aproape. Astfel, peluza s-a mutat de pe stadion în mediul online și a apărut proiectul Peluza Tricoloră. Pe www.peluzatricolora.ro fanii fotbalului au intrat într-un concurs și au reușit să susțină și echipa națională.
O altă inițiativă FRF din 2021 este Academia Națională de Fotbal, un proiect atât pentru specialiștii în domeniu, cât și pentru public. Misiunea lui este să educe specialiștii și organizațiile sportive pentru a dezvolta în mod sustenabil fotbalul românesc. Până în iunie 2022 se vor desfășura 29 de cursuri de formare, perfecționare și management. Află toate informațiile aici.
Un alt an pandemic s-a dovedit a fi unul plin de reușite pentru FRF, care a transformat amenințările în oportunități ce s-au valorificat în proiecte de succes. La fel este și SuporteRO, o colaborare cu PENNY, sponsorul echipelor de fotbal ale României. Descoperă mai multe informații în rândurile următoare, deoarece am avut o prezentare separată despre această inițiativă.
Urmărește activitatea FRF și fii la curent cu activitatea din 2022: Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, LinkedIn, dar și pe site.
Lansarea SuporteRO, prima și singura marcă proprie dedicată suporterilor
PENNY a susținut mereu ceea ce îi unește pe români, iar fotbalul este un element important din acest ecosistem. În 2021, a extins parteneriatul cu FRF, devenind principalul sponsor al Echipei Naționale de Fotbal și U21. Împreună cu FRF a lansat SporteRO, un brand dedicat susținătorilor fotbalului românesc și jucătorilor de fotbal. Astfel, în magazinele PENNY din toată țara, iubitorii de fotbal găsesc o zonă dedicată gustărilor pentru momentele în care ei își susțin echipa: băuturi nealcoolice, snackuri sau carne pentru grătar.
Conceptul creativ a pus accentul pe puterea fotbalului de a uni oamenii, iar povestea lui Cabral a câștigat și mai mult încrederea publicului în noul brand. Povestea SuporteRO a continuat cu lansarea mascotei în noiembrie 2021, un Ciobănesc Carpatin. Acest simbol național a evidențiat și mai mult spiritul românesc prin îmbinarea unor caracteristici, precum forța, inteligența, curajul, pasiunea și devotamentul pentru fotbal. Senzația maximă a fost când mascota, împreună cu câțiva pui de Ciobănesc Carpatin, și-a făcut apariția la antrenamentele naționalei.
Toate acestea s-au întâmplat într-un an pandemic, un an care ne-a separat fizic, dar emoțional am reușit să fim mai aproape ca niciodată, iar SuporteRO a fost acolo pentru suporterii fotbalului românesc și pentru eroii de pe teren.
Urmărește SuporteRO aici.
Podcastul Tackle Show a fost o modalitate prin care iubitorii de fotbal englez au rămas ancorați în pasiunea lor
Industria de podcasting a crescut în timpul pandemiei, iar realizatori acestui tip de conținut au valorificat oportunitățile apărute. Tackle Show este un podcast despre fotbal englez, „o nișă într-o nișă”, cum spune Dan Dracea, project manager Tackle.ro. Show-ul a început în 2018, iar ca fiecare proiect, a început cu pași mici și a ajuns într-un studio de radio și a încheiat colaborări de succes.
Ce s-a întâmplat în 2020? Adaptare constantă și planificare din mers. Înregistrările s-au mutat în online, iar tot procesul a fost mai simplu. Oportunitățile nu au ezitat să apară, iar echipa a reușit să monetizeze proiectul printr-un parteneriat cu Betfair. Mai mult, din august 2021, Tackle Show este live video, lucru care a venit cu un mare plus: interacțiunea live cu comunitatea prin vizualizarea clasamentelor, a rezultatelor și altor grafice.
Dan Dracea ne-a povestit ce au învățat în tot acest timp:
– Chiar dacă procesul de creștere era natural, pandemia l-a accelerat
– Pasiunea este cheia
– Încrederea din exterior te face să continui
– Pentru a progresa este nevoie de și mai multă dedicare și responsabilitate
Urmărește activitatea Tackle Show pe: Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, dar și pe site.
Alergatul, sportul privilegiat în pandemie
Unul dintre cele mai norocoase sporturi din timpul pandemiei a fost cu siguranță alergatul. Privilegiat de faptul că poate fi realizat de unul singur și în aer liber, alergatul a fost o gură de aer pentru multe persoane în ultimii doi ani. Totuși, ce s-a întâmplat cu comunitățile de alergători și maratoanele?
Laurențiu Mihai, Marketing Manager Bucharest Running Club, ne-a povestit cum a fost 2021 pentru maratonișți. După un an de pauză, Maratonul Bucureștiului s-a întors în 2021 și a adunat peste 3200 de oameni fizic, plus mulți alții online. Această ediție i-a provocat pe participanți să își depășească recordurile personale pentru a atinge performanța. A fost un an despre experiențe, suport și impact.
Dacă ești pasionat de alergat, intră în comunitatea Bucharest Marathon: (de pus canalele)
Sperăm că aceste informații îți vor da curaj să ieși din tipare în 2022 și să îți pui ideile creative în aplicare. Acordă atenție, mai mult ca niciodată, publicului tău și fă-l să se simtă parte dintr-o comunitate. Ne vedem la următoarea Seară YP!