Cu drag, despre Moscova. Amintiri dupa 1 an.
de Anca Ghinea
In mai 2010, am avut o misiune importanta, cu nume de cod: Congres Mondial IAA. A fost o experienta extraordinara, speciala pentru mine, agentul secret MarComm.
Despre Congresul Mondial IAA 2010 este greu sa vorbesti in 1.000 de caractere sau in 10.000. Pentru ca misiunile importante se traiesc. Secunda cu secunda. Cu emotia descoperirii unui nou drum. Sau inventarii lui.
Recunosc… am savurat aceasta experienta pe diferite layere.
Mental. Strangand informatii, declaratii memorabile si lasandu-ma vrajita de idei revolutionare.
Cultural. “Capturand” cu ochii, ca pe o pelicula, cadre cu frumusetea unui oras al puterii, dar si al artei. Arhivand, chiar, cadrele pe senzatii: senzatia culorii rosii dominatoare, senzatia grandorii ca atitudine, senzatia unei calatorii intense in timp si mai ales sentimentul ca in 2010, butonul ideatic al transformarii in industria MarComm s-a apasat pentru prima data din Moscova.
Inima lumii pulsa pentru schimbare. Ni s-a spus ca noi toti hotaram ritmul acestei schimbari. Nu e de mirare ca in ultimele luni, in literatura de specialitate, s-a conferit tot mai mult cumparatorului puterea. Cumparatorul de azi e mai informat si mai pretentios.
M-am bucurat sa rasfoiesc de curand,iarasi, agenda pe care imi scrisesem cu atata sarg opiniile expuse.
Mi-am facut atunci chiar un TOP 5: “doing good is good for business” Sir Martin Sorrell – CEO WPP; “a market leader must be an ethical leader” Maurice Levy, Chairman – CEO Publicis Groupe; “make people dream” Emilio Azcárraga – CEO Televisa; “we have the potential to change our craft from marketing to serving” Marc Pritchard – Global Marketing si Brand Building Officer Procter & Gamble; “we must understand the ecosystem of the consumer” Erich Joachimsthaler – CEOVivaldi Partners. Azi facand un usor mix intre doua opinii as mai spune ca: generating emotions is good for business.
Exceptand geanta plina de carti si reviste pe care organizatorii Congresului Mondial ne-au oferit-o la Moscova, eu am mai adus ceva cu mine: o agenda plina de notite si de rezumate de campanii (suport motivational ideal pe care l-am folosit des ca role model, ridicand stacheta in creatiile de zi cu zi) un dosar de emotii, dar si bucuria ca am asistat la crearea unor noi lumi care se dorea mai etice.