Content marketing VS Inbound marketing: care este diferența?
Soluțiile de marketing nu te-au bulversat niciodată mai mult ca acum. Astăzi există inbound marketing, content marketing, account-based marketing, results marketing, agile marketing, influencer marketing, e-mail marketing, event marketing, experiential marketing şi multe alte forme.
Pentru a înţelege ce ți s-ar potrivi mai bine, hai să înțelegem împreună diferența dintre content marketing şi inbound marketing.
Ce este marketing-ul inbound?
Inbound marketing se bazează pe atragerea clienților prin publicarea de content relevant și util, care adaugă valoare în fiecare etapă a traseului de cumpărare al clienților tăi. Cu inbound marketing, potențialii clienți te găsesc prin canale precum bloguri, motoare de căutare și social media.
Explicaţia cea mai simplă este şi cea mai bună: inbound marketing pleacă de la înțelegerea nevoilor reale ale cumpărătorilor potențiali, ajutându-i cu content relevant pentru ca aceștia să poată lua decizia de cumpărare dorită.
Oamenii nu îşi doresc să fie întrerupţi sau deranjaţi în procesul de „pre-sale”. Văzute din perspectiva companiilor, tacticile de inbound marketing poziționează produsele și serviciile acestor companii cât mai aproape de momentul în care se ia decizia de cumpărare.
Inbound marketing oferă o abordare sistematică prin care analizează și califică traficul de vizitatori de pe website-ul companiei și ajută la transformarea vizitatorilor anonimi în prospecți, iar apoi la întreţinerea acestora până devin clienţi.
Ce este content marketing?
Conform Content Marketing Institute este abordarea strategică de marketing axată pe crearea şi distribuirea de conţinut valoros, relevant şi coerent pentru a atrage un public bine definit – şi, în cele din urmă, de a genera interacţiuni profitabile ale clienţilor.
Cum lucrează împreună inbound marketing și content marketing?
Ei bine, lucrurile nu-s chiar așa de complicate pe cât ai crede.
Inbound are nevoie de conţinut pentru a funcţiona, deci inbound marketing şi content marketing lucrează împreună.
Nu putem executa o strategie de inbound marketing fără o strategie de conţinut și, mai ales, fără conţinut de calitate. Ai nevoie de articole de blog, ebooks, conţinut pentru website şi social media și multe altele.
Dar, pentru că inbound marketing este măsurabil şi results-driven, îți dorești pentru afacerea ta un conţinut care să dea rezultate.
De aceea content-ul pe care tu îl produci va fi integrat în strategia ta de conversie. Inbound produce rezultate, punând la treabă conținutul personalizat în funcție de nevoile vizitatorilor site-ului, astfel încât să-i transforme pe aceștia din prospecți în cumpărători.
La ce ar trebui să ne aşteptăm de la fiecare?
Aceasta este probabil una dintre întrebările cele mai bune pe care ți le poți pune.
Răspunsul este că, pasul de început este punerea în valoare a content-ului tău, adică începi cu o strategie de content marketing, dar, dacă vrei să treci la nivelul următor, ai nevoie de implementarea unei strategii de inbound marketing.
Este bine de știut că inbound marketing, cu ajutorul unui soft de automatizare pune în cea mai bună valoare content-ul pe care îl generezi. Odată implementat acest soft, el creează segmente de cumpărători, pe baza acțiunilor acestora, iar în acest fel poți optimiza investiția de marketing.
Și, în acest mod, afli cui te adresezi, care sunt preferințele cumpărătorilor tăi, dar, mai ales, care este content-ul de care cumpărătorul sau prospectul tău are nevoie.
Așadar, folosite împreună, cele două strategii (inbound marketing și content marketing) pot atrage şi reţine clienții noi mult mai ușor decât dacă s-ar folosi în mod independent. Iar asta pentru că, atunci când ai o astfel de strategie integrate, aştepţi mai mulţi vizitatori, mai mulţi prospecti şi, desigur, noi clienţi.
Articolul a fost scris de Radu Saizu, membru IAA Young Professionals.