Brandul potrivit la locul potrivit
La inceputul anului, real time marketing-ul a devenit din ce in ce mai popular in Romania. In afara, branduri precum Oreo, Nissan, Samsung, Absolut Vodka, Coca Cola au inceput sa implementeze tactici de real time marketing din 2013.
Canalul cel mai utilizat a fost Twitter, specialistii in social media au urmarit consumatorii si evenimentele de amploare pentru a crea continut in timp real. Unul dintre cele mai apreciate exemple pentru Twitter ramane Oreo Dunk in the Dark. Un tweet spontan postat in timpul panei de curent de la Super Bowl in 2013. Mesajul s-a bucurat de 15,680 retweeturi si a demonstrat potentialul pe care campaniile de real time marketing le pot avea in social media.
In Romania, au fost cateva situatii celebre in care au fost ascultate dorintele clientilor. Un exemplu care mi s-a parut foarte inspirit vine de la Lidl. Ionut Bunescu a postat pe Facebook un mesaj prin care spunea ca-si doreste sa existe saptamana bunesciana la Lidl cu produsele lui preferate. Lidl a ascultat si a creat. Acestia i-au trimis un pachet ce continea toate produsele pe care le consuma de la Lidl.
De la real time marketing la reacvertising este doar un pas. Brandurile nu vor mai fi prezente doar in online pentru a raspunde nevoilor consumatorilor, ci se vor muta in offline. Cu un ton usor amuzant, urmatorul video ne arata la ce sa ne asteptam in viitor de la branduri. Acum cateva saptamani, agentia canadiana St John chiar a lansat primul departament de reactvertising.
Pastila administrata de Iunieta Sandu, membru IAA Young Professionals.