Marketing Online în 2016, încotro? – Pastila de joi
În marketing online, 2015 a fost anul pentru mai mult content de calitate ”evergreen”, dar și pentru creșterea campaniilor omni channel și a dezvoltării aplicațiilor pe mobile. Ce ne așteaptă în 2016 în această industrie dinamică, aflată în continuă schimbare și expansiune?
- Conținutul video va domina
Platformele YouTube și Facebook continua să dețină supremația conținutului video, însă Instagram și Vine recuperează din urmă prin filmulețele scurte. Pentru 2016, provocarea brandurilor este de a integra storytellingul în conținutul video, pentru interacțiunea utilizatorului cu povestea brandului. Un instrument foarte bun pentru analiza consumatorului este Youtube Analytics,cu ajutorul căruia descoperi ce îi captivează pe userii tăi, trenduri cu ajutorul cărora îți poți îmbunătăți canalul, dar și ce îi face pe utilizatori să privească întreaga reclamă.
- Traficul pe mobile va continua să crească
Un studiu întreprins de EY România arată că 41% dintre români își verifică telefonul de peste 200 de ori într-o singură zi, iar traficul realizat pe mobile în România este de 33,4%, specialiștii preconizând o creștere continuă în acest sens. Această importanță acordată dispozitivelor mobile, a determinat Google să introducă penalizarea siteurilor care nu sunt optimizate pentru mobil, element care ridică miza pentru adaptarea companiilor la acest trend ascendent. Pentru 2016, numărul de websiteuri responsive va crește și tot mai multe business-uri își vor dezvolta propriile aplicații mobile.
- Realitatea augmentată ia amploare
În 2015 campania pentru catalogul IKEA, prin care îți umpleai virtual camera cu mobilier IKEA s-a bucurat de un mare success. De asemenea, lansarea mult așteptatului film ”Minionii” din Băneasa Shopping City și Afi Cotroceni a integrat elemente ale realității virtuale, provocând fanii să se joace cu cele 3 personaje. Acest trend al realității augmentate reprezintă o oportunitate de promovare excelentă, cu ajutorul căruia consumatorii sunt implicați, iar rata de engagement crește. Pentru 2016, IKEA continuă trendul și se preconizează că și alte branduri vor integra acest concept în campaniile lor.
În 2016, conținutul video va prima în strategiile de marketing, iar realitatea virtuală alături de o bună optimizare a conținutului pentru mobile vor deveni parte din strategia pe termen lung a brandurilor.
(Sursa foto www.buildabusinessonabudget.com. )
Pastilă administrată de Cătălina Ciobanu, membru IAA Young Professionals.