Pastila de joi: Playboy – rebranding de produs sau schimbare de directie?
Playboy renunta la prezenta imaginilor cu femei nud in paginile revistei sale.
Compania a anuntat saptamana trecuta ca, incepand din martie anul viitor, nu va mai publica fotografii cu femei complet dezbracate, motivand decizia ca o reactie la supra-disponibilitatea continutului pornografic in mediul online, dar, in special, pentru a veni in intampinarea brandurilor care ar dori sa se asocieze cu Playboy in strategia de comunicare, insa sunt in prezent blocate de existenta acestor imagini explicite.
Avand in vedere ca 40% din veniturile lor sunt realizate de divizia de media, nu este surprinzator ca Playboy sa evalueze diverse metode prin care se ofera posibilitatea si altor companii interesate de targetul publisherului de a-l folosi drept canal de publicitate. Mai ales cand cifrele nu arata incurajator: numarul de editii tiparite a scazut cu cca 23% vs anul precedent, ajungand la 800.000 exemplare. In schimb, site-ul web, care a renuntat deja la nuditate de anul trecut, a raportat un trafic in crestere, motivele fiind atat posibilitatea de a accesa siteul si in alte contexte (de exemplu la birou), cat si prin atragerea unei noi audiente: publicul tanar de ambele sexe.
Ce va contine insa noua revista? Continut de lifestyle, reportaje, interviuri mondene si fictiune. Adica un content de calitate, amplificat de pictoriale seducatoare cu femei frumoase: o reteta ce ar putea fi castigatoare.
Este insa o decizie corecta din punct de vedere strategic? Potentiala crestere a veniturilor din publicitate justifica schimbarea de pozitionare a brandului? Nu isi va pierde chiar esenta care a transformat-o intr-una dintre cele mai cunoscute marci din lume? Care credeti ca va fi acum elementul diferentiator si cat credeti ca se vor pastra avantajele competitive transmise din istoria companiei?
Pastila de joi administrata de Ioana Sigarteu, membru IAA Young Professionals.