Pastila de joi – despre crowdsourcing
Crowdsourcing-ul sau procesul in care gandirea colectiva ofera solutii la nevoile oamenilor, a aparut ca un concept clar definit in anul 2005, o data cu discutia initiata de revista Wired privind modul in care business-urile foloseau Internetul pentru a externaliza servicii catre diversi indivizi.
De la acest moment si pana acum, crowdsourcing-ul a devenit mai mult decat gandire colectiva; in marketing, el a facilitat ascultarea consumatorului si satisfacerea nevoilor sale prin insesi solutiile propuse de el. Mai mult, crowdsourcing-ul a dus la consolidarea conversatiei dintre comunitati si branduri: cele din urma au creat conversatii autentice, bazate pe insight si intelegere. La randul lor, consumatorii au imbratisat propriile solutii si au simtit, mai mult ca niciodata, o propunere de valoare reala din partea brandurilor.
Industriile care apeleaza cel mai mult la crowdsourcing:
Click pentru continut complet la http://www.slideshare.net/Eyeka/the-crowdsourcing-trend-report-2015-infographic
Cateva branduri in care comunicarea de succes a fost realizata in viziunea colaborativa a publicului: Absolut, Grolsch, Virgin, Coca-Cola
Click pentru continut complet la http://blog.designcrowd.com/article/574/9-of-the-worlds-top-10-brands-are-crowdsourcing-so-what-are-you-waiting-for
Cateva platforme de crowdsourcing: https://www.kickstarter.com/; ideabounty.com, https://www.indiegogo.com/ , http://www.rockethub.com/.
Pastila administrata de Andreea – Silvia Parpala, membru IAA Young Professionals.