Pastila de joi – Despre aplicatiile mobile
Nu mai este nicio indoiala ca traim intr-o lume a aplicatiilor. Cu alte cuvinte, aplicatiile nu sunt doar pe telefoanele noastre, acestea sunt pe ceasurile noastre, in masinile noastre, regasindu-se, practic, in tehnologia care ne inconjoara.
Aplicatiile reprezinta principalul mod prin care oamenii acceseaza informatii si interactioneaza cu brandurile. Astfel, aplicatiile au devenit un mod de viata, iar “brandurile” trebuie sa-si dezvolte si sa-si imbunatateasca strategiile de mobile marketing, aplicand noi tactici si tehnici.
Dar oare cand au aparut magazinele de aplicatii?
Apple App Store a aparut in iulie 2008, la un an dupa ce primul iPhone a fost lansat. Inca din momentul lansarii, Apple App Store a semnalat o dominanta a aplicatiilor native mobile, oferind utilizatorilor 500 de aplicatii. De asemenea, in primul week-end, 10 milioane de aplicatii au fost descarcate.
Cateva luni mai tarziu, in octombrie 2008 Google Play, sub numele de Android Market, a aparut cu 50 de aplicatii.
Pe 1 aprilie 2009, BlackBerry App World s-a lansat, oferind utilizatorilor de BlackBerry un magazin de aplicatii de unde acestia isi puteau cauta, descarca sau reinnoi aplicatiile. In 2013, BlackBerry App World si-a schimbat denumirea in BlackBerry World ca parte a lansarii noului sistem de operare BlackBerry 10.
In 2010, la sfarsitul lunii octombrie, Windows Phone Marketplace s-a infiintat. Dupa aproximativ un an de zile, in iulie 2011 acesta gazduia 28.000 de aplicatii.
Asadar, istoria si evolutia celor mai de succes magazine de aplicatii arata cam asa :
Click pentru imaginea intreaga: http://blog.shoutem.com/wp-content/uploads/2011/09/mobile-app-stores-history-small.jpg
Ecosistemul de aplicatii este intr-o continua crestere. In 2014, existau peste 1.2 milioane de aplicatii in Apple App Store si aproximativ 41 de aplicatii erau instalate, in medie, pe smartphone. Din punct de vedere al volumului, Google Play depasea Apple App Store, avand 1.3 milioane de aplicatii, dar din punct de vedere al venitului incasat din descarcarea de aplicatii, acesta era dupa Apple App Store. Astfel, in 2014, Apple App Store a generat cu 70% mai multe venituri decat Google Play.
Mai jos, conform unui studiu realizat de Knicket, este ilustrata “jungla” aplicatiilor mobile:
Click pentru imaginea intreaga https://mefminute.files.wordpress.com/2014/10/knic-2108.jpg
Din punct de vedere istoric, pentru majoritatea dezvoltatorilor de aplicatii popularitatea acestora era data de numarul de descarcari din magazinele de aplicatii. Dar, de-a lungul timpului s-a dovedit ca monitorizarea descarcarilor de aplicatii nu era suficienta pentru garantarea succesului. Atat retentia utilizatorului in aplicatie cat si modul de interactiune cu aceasta sunt, de asemenea, importante.
In imaginea urmatoarea este prezentat un model al comportamentului consumatorului privind utilizarea aplicatiilor:
Click pentru imaginea intreaga http://www.mycustomer.com/sites/default/files/App%20behaviour.jpg
Dar…tu cate aplicatii ti-ai instalat pe telefon? 🙂
Pastila administrata de Adriana Oprea, membru IAA Young Professionals.