Pastila de Joi – Valoarea unui brand prin alegerea facută de consumator

Se spune adesea că suntem suma experienţelor avute, dar de fiecare dată suntem în căutare de noi experienţe prin alegerile pe care le facem. De multe ori aceste alegeri ne reprezintă într-o mai mare sau mai mică măsură, iar satisfacţia şi/sau regretul sunt dovada că am făcut o alegere.

Importante aici sunt valorile, credinţele şi obiceiurile avute care să reflecte alegerea. De aici, a rămâne fidel unor valori care ne reprezintă înseamnă selectivitate în aceste alegeri. Noi ne cunoaştem, dar dacă brandurile ne-ar cunoaşte şi ele, atunci şi alegerile noastre ar fi mai precise, şi poate, mai transparente. Pentru un brand identificarea valorilor unui consumator se face la raft, dar procesul decizional cu privire la identificarea unui brand pe baza unor valori poate ar trebui să înceapă din ADN-ul brandului. Sunt multe cazuri în care un brand încă îşi mai caută valorile pentru potrivirea cu consumatorul său, iar pentru consumator alegerea acestui brand devine mai dificilă şi nu duce la garanţia repetării alegerii. Poate menirea unui brand este potrivirea în schimbul de valoare avut cu consumatorul său, iar accentul să fie pus pe valoare în acest schimb de valori.

Un studiu interesant pe aceasta temă este cel realizat de Edelman Insights în 2014:

 

Un exemplu de reuşită ar fi Facebook a cărui valoare/potrivire este dată de valoarea platformei în interacţiunea cu valorile noastre. Voi ce alte exemple aveţi?

 

 

Pastila administrata de Mona Constantinescu, membru IAA Young Professionals.