Pastila de joi [B] – Conținut pentru industrii boring
Umblă vorba prin ograda noastră cum că „content is king”. Dacă vrei să atragi clienții trebuie să creezi conținut relevant, engaging și uite așa consumatorii se vor înșira la ușa ta, ba mai mult, vor vorbi despre tine de bunăvoie și nesiliți de nimeni.
În teorie sună foarte bine. Ce te faci însă când lucrezi într-o industrie în care conținutul pe care l-ai putea dezvolta pe marginea produsului tău pur și simplu nu poate stârni reacții? Ce ai putea vorbi de exemplu despre rulmenți pentru tractoare? Sau despre linii industriale pentru ambalare automată? Să faci conținut pentru Oreo este visul oricărui marketer (chiar, o știți pe asta?), problema este că 90%* dintre produse sunt boring. 90% din branduri niciodată nu te vor putea face să te entuziasmezi și să le share-uiești status update-urile, oricât de creativi ar fi creatorii de conținut.
Ce faci în cazul acesta? Cei de la TruckerClassifields (un site de nișă din SUA ce oferă job-uri pentru camionagii) ne recomandă să schimbăm unghiul din care comunicăm. Nu mai comunicăm despre noi, vorbim despre ceva legat de industria în care activăm. Dacă o facem cu schepsis, lumea va ține minte și numele brandului nostru. Aș vrea să vă prezint o campanie a celor numiți mai sus în care aceștia, în loc să vorbească despre joburi, joburi, joburi și-au pus întrebarea cum ar arăta America dacă camioanele nu ar mai circula.
Găsiți campania aici: http://www.truckerclassifieds.com/truckpocalypse/
Legat de cifre, conform Search Engine Land, au obținut peste 3000 de share-uri în social media și aproximativ 700 de link-uri. Frumos jucat, nu? 🙂
*cifrele îmi aparțin, sunt o estimare grosolană personală, nu există sau nu știu de niciun studiu pe această temă
Pastila administrata de Tibi Neagu, membru IAA Young Professionals.