Pastila de joi: craciunul si Victoria’s Secret

 Deoarece mai avem puțin până la sărbătorile de Crăciun și Anul Nou, iar zilele acestea Moș Nicolae trebuie să apară și să ne umple gheuțele, fiecăruia în funcție de conduita de peste an, m-am gândit să vorbim despre conduita/comportamentul de consum. Totuși pentru a face mai plăcută așteptarea am ales să prezint impactul brandului Victoria’s Secret asupra consumatorilor și noul show, prezentat acum câteva zile la Londra.

 

Această companie de origine americană se regăsește cu ușurință în topul preferințelor femeilor și nu numai. Brandul a fost fondat in anii 1970, plecând de la conceptul recreării atmosferei feminine din perioada victoriană. Succesul de care se bucură acest brand constă in comunicarea pe care acesta o are, show-urile de lansare a colecțiilor fiind un adevărat eveniment și spectacol în lumea modei. Datorită acestora, Victoria’s Secret reusește să creeze o stare de spirit, să contureze un stil de viață și să livreze o experiență. În anul 2013, compania a avut vânzări de peste 6 miliarde de dolari.

De multe ori imaginea femeii așa cum o promovează Victoria’s Secret pune la îndoială ce înseamnă de fapt perfecțiunea pentru oamenii obișnuiți. Femeile din toată lumea în urma vizualizării show-urilor promovate de acest brand iși pun la indoială atractivitatea și tind să se compare cu modelele supranumite și ”îngeri” de pe podium. Modelele din show-urile Victoria’s Secret sunt văzute ca obiecte sexuale, iar cel mai îngrijorător lucru este că si celelalte femei iși doresc să arate ca ele. Imaginea creată este aceea ca ”îngerii” sunt nemuritori, frumusețea lor dăinuie veșnic, având o imagine perfectă, care nu este deloc potrivită pentru a fi transmisă ca model de viață femeilor, în special adolescentelor.

După vârsta de 14 ani fetele încep să caute frumusețea și devin cei mai mari critici ai lor, iar ”combinația toxică” din media, publicitate și stilul de viață a celebrităților prezintă o imagine eronată a frumuseții. Deși modelele Victoria’s Secret sunt considerate cele mai frumoase femei din lume, imaginea lor nu trebuie idolatrizată, iar fiecare femeie trebuie să înțeleagă că posedă calități care o fac unică.

 

Cel mai nou show Victoria’s Secret, cel cu numărul 19 a avut loc, pe 2 decembrie, în Londra. Inițial, show-urile se identificau drept instrument de marketing, dar o data cu trecerea timpului au căpătat valențele unui adevărat fenomen, o reală desfășurare de forțe. De la sosirea modelelor-îngeri cu un avion branduit cu logo-ul companiei, la clădirea în care s-a desfășurat prezentarea și scena – totul a fost atent gândit de dinainte. Prezentarea a avut 6 secțiuni, cu teme și concept diferit.

Toți ochii au fost îndreptați spre modele Alessandra Ambrosio și Adriana Lima, care au purtat piese de lenjerie intima în valoare peste 2 milioane de dolari, realizate din bijuterii Mouawad, aur și decorate peste 16.000 de safire, diamante și rubine.

Așa cum ne-au obișnuit cei de la Victoria’s Secret și de data acesta au invitat alături de îngerii de pe podium, celebrități din lumea muzici precum Ed Sheeran, Taylor Swift și Ariana Grande. Site-ul Victoria’s Secret anunță faptul că pe data de 9 decembrie, show-ul va fi difuzat în exclusivitate de postul american de televiziune CBS.