Email Marketing în 2021. 6 Pași pentru a crește o bază de date relevantă pentru afacerea ta – part 2
*Citește prima parte aici.
Cum crești o bază de date relevantă?
Tactica 1: Introdu un formular pe website prin care poți colecta numele și emailul
După ce ai reușit să termini pasul 1 (sau ți-ai sunat developerul și a rezolvat el), hai să discutăm despre pasul 2.
Tips & Tricks tactica 1:
- Formularul trebuie să fie foarte vizibil și ușor de accesat de către oricine intra pe website.
- Alege cât mai puține câmpuri pe care oamenii să le completeze în formularului (acestea trebuie să fie utile pentru acțiunile viitoare pe care dorești să le întreprinzi cu viitoarea bază de date)
- Alege doar câmpuri necesare pentru businessul tău.
Exemple pentru tactica 1:
Pentru businessul ei, Maria poate poziționa formularul în Home Page și poate solicita de la oameni doar Prenumele, Adresa de email, sexul (femei/bărbați).
Pentru businessul lui, Andrei va solicita de la clienți, pe lângă prenume și adresa de companie, și numele companiei, titlu jobului, tipul de pungi.
Gândește-te în perspectivă și analizează nevoile din viitorul apropiat (max 1 an) ale businessului tău. De ce informații vei avea nevoie pentru a personaliza conținutul trimis pe email. Alege-le pe cele mai relevante și care îți vor fi de folosi în viitoarele campanii.
Privește recomandările mele din exemple. Formularul poate fi schimbat în funcție de business-ul tău și de datele pe care dorești să le colectezi.
Tactica 2: Creează o pagină separată sau landing page doar pentru newsletter
Poți crea o pagină dedicată newsletterului, dacă dorești să-I dai importanță și să atragi clienții prin conținutul pe care promiți că-l vei oferi prin acel newsletter. Ce să incluzi în pagină:
- subiectele care vor fi prezentate
- tipul de conținut (articole, videouri, infografice etc.) pe care îl vor primi pe email
- frecvența trimiterii (1 dată/săptămână, bilunar, lunar)
- ce vor obține dacă se vor abona (idei noi, inspirație, educație etc.)
Atentie! Dacă promiți aceste lucruri, este foarte important să le respecți, astfel câștigi încrederea și considerația oamenilor.
Exemple pentru tactica 2:
Tactica 3: Formular de înscriere în stânga paginii (Pentru vizibilitate)
Tactica 4: Pop-up
Știu, știu, pot fi enervante și obositoare, dar atunci când sunt implementate corect, pot să-ți aducă rezultate.
Exemplu pentru tactica 4
Adopta “tehnica” KISS (Keep it Short and Sweet), ca în exemplul de mai jos:
În schimb, acest pop-up m-a iritat puțin:
Pasul 3: Atrage potențialii clienți printr-un lead magnet
Lead magnetul este o resursă valoroasă și gratuită pe care o poți oferi oamenilor care îți oferă adresa lor de email.
Resursele pot lua forme diferite :
- Reducere de preț
- Un cupon de reducere
- eBooks
- Rapoarte
- Studii de caz
- Webinar Gratuit
- Ședință gratuită/consultație gratuită pentru un anumit serviciu
- Concurs/giveaway
- Serviciu gratuit
Revenind la exemplele noastre:
Maria poate oferi 10% tuturor clienților care se înscriu la newsletter.
Andrei poate oferi un Raport despre sustenabilitatea pungilor eco, din hârtie.
Caracteristicile unui lead magnet bun:
- Este ușor de consumat
- Aduce un plus de valoare real în viața clientului, adică acesta primește ceva (reducere), află ceva (cifrele dintr-un raport)
- Este relevant pentru business-ul tău și pentru oamenii interesați de ceea ce vinzi
- Oamenii au acces la el imediat după ce își lasă adresa de email sau le spui clar când vor avea acces la el
Pasul 4: Alege un îndemn (call-to-action) puternic
Cum menționam și mai sus, oamenii trebuie să știe ce primesc dacă îți oferă e-mailul lo,. Susține lead magnetul cu argumente solide și folosește un îndemn creativ.
În loc de “Abonează-te acum” folosește “Alege să fii mereu în tendințe”.
În loc de “Descarcă raportul” folosește “Citește despre impactul pungilor eco”.
Pasul 5: Implementează GDPR-ul – Super Important Stuff
- Consultă-te cu un specialist și integrează articolele de lege necesare pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Astfel, eviți neplăceri, avertismente sau chiar amenzi viitoare.
- NU cumpăra liste de email. Odată cu legea GDPR, acestea nu mai sunt legale.
- Oferă-le oamenilor opțiunea să se dezaboneze oricând doresc. De exemplu, prin Mailchimp poți integra ușor linkul de “unsubscribe” la sfârșitul fiecărui email trimis.
Pasul 6: Trimite un email de introducere
Imediat ce oamenii s-au abonat la newsletter, trimite-le un email de “welcome”. Acesta să conțină:
- Headline – Un bun venit călduros
- Lead magnetul – foarte important să oferi oamenilor ce le-ai promis
- Frecvența de trimitere – Spune-le de câte ori pe lună vor primi emailuri de la tine
- Așteptările – spune-le ce vor primi și reamintește-le topicurile generale pe care le abordezi prin newsletter (exemplu: oferte de preț, informații educaționale, umor etc)
- Trimitere spre rețelele sociale ale businessului tău
- Cum se pot dezabona – amintește-le că se pot dezabona oricând și cum pot face acest lucru
Dacă ne întoarcem la exemplul Mariei, primul email poate avea următoarea formă:
Bună, X,
Bine ai venit în comunitatea femeilor puternice!
Așa cum am promis, pentru că te-ai abonat la newsletterul x, îți oferim 10% la prima comandă, folosind codul xnjdsk.
În continuare, vei primi de la noi:
- Email săptămânal cu promoții și reduceri
- Articole cu ultimele tendințe în modă
Urmărește-ne pe Facebook unde vei găsi….
Dă-ne follow pe Instagram pentru a afla…
Nu uita, te poți dezabona apăsând butonul “unsubscribe”.
Cu drag,
Echipa X
Urmând acest exemplu, recomandarea mea pentru Maria este să trimită întâi un newsletter cu informații educaționale sau știri în modă și apoi emailul cu oferte și reduceri. Give value first.
Recomandare: Nu trimite imediat emailuri de vanzare. Spune-le oamenilor la ce să se aștepte și încearcă să faci trecerea cât mai lină către pitchul de vânzare.
Tips & tricks pentru email bun (TOV, headline, imagini etc)
- Subiectul emailului să fie cât mai sugestiv și să atragă atenția
- Headline-ul – clar și precis
- Folosește imagini/video-uri care să surprindă esența mesajului transmis și totodată să respecte brandul
- Folosește un ton conversațional – persoana a2a singular, prietenos și cald
- Include butoane cu acțiuni clare (exemplu: “descoperă acum noua colecție”, “Citește despre impactul pungilor eco ”)
Sper că ți-au fost de folos aceste informații și că te vor ajuta în crearea unei campanii eficiente de marketing prin email.
Surse:
- https://optinmonster.com/beginners-guide-to-email-marketing/
- https://neilpatel.com/blog/beginners-guide-email-marketing/
- https://www.hostpapa.com/blog/email/email-marketing-stats-2020/
- Curs Atelierul Digital Google – Modul
- Email Marketing Essentials: Writing Effective Emails | Learn with Mailchimp (curs SkillShare)
- Getting Started with Email Marketing | Learn with Mailchimp (curs SkillShare)
Simona Georgiana Ghițuran – VP și Director Proiecte IAA YP și Founder Bridgital – Online Marketing Agency Pe Simona o găsești pe Facebook și pe LinkedIn. | |