Pastila de joi – 26 iunie: Despre brand experience si World Cup 2014
In ultimele saptamani branduri din intreaga lume s-au intrecut in a face din World Cup 2014 un subiect pentru cele mai bune campanii. Dar cat de eficienta este aceasta strategie? Poate orice brand sa fie relevant cand vine vorba despre cel mai popular sport? Suporter sau nu, e greu sa ramai indiferent vibe-ului de pe intreg globul.
Incercand sa raspund la aceasta intrebare am facut o selectie cu cele mai bune 5 campanii. In alegerea mea am tinut cont de brand experience-ul generat, relevanta pentru consumatori si ineditul fiecarui ad.
Fara alte comentarii, Top 5 best ads on World Cup 2014:
- Best brand integration – Beats by Dre, The game before the game
- Best story – Nike, The last game
- Best game – Castrol Footkhana
- Best mobile app – McDonald’s GOL
- National pride – Banco De Chile
Best brand integration – Beats by Dre
Cel mai buna strategie de integrare a brandului este story telling-ul. Story telling-ul nu numai ca te ajuta sa vorbesti despre pozitionarea brandului ci este si cea mai buna modalitate de a te diferentia de competitie. Iar prin spotul, “The game before the game” Beats reuseste acest lucru, aratand ca nu este numai despre momentul jocului ci despre lupta de ajunge acolo, despre ce inseamna pentru jucatori sa se pregateasca pentru meci. Rezultatul este un spot inspirational, printre cele mai bune realizate pentru World Cup 2014.
Best story – Nike, The last game
Cand e vorba de World Cup poti fi sigur de 2 lucruri: suporterii care se strang in fata televizoarelor sau in localuri pentru a se uita la cel mai important meci si bugete mari pentru campanii.
Chiar si asa nimeni nu se astepta ca Nike sa faca primul spot animat din istoria World Cup. Animatia spune povestea omului de stiinta care a clonat cei mai buni jucatori de fotbal de pe glob si le-a modificat genetica pentru a crea fotbalistii perfecti. Ideea spotului este ca Nike, ca si suporterii, crede ca jocul trebuie sa fie spectaculos si pentru aceasta e important sa iti asumi riscuri.
Best game – Castrol Footkhana
Poate fi usor sa integrezi brandul intr-o campanie pentru World Cup atunci cand produsul tau este o minge. Dar ce faci cand ai de promovat ulei de motor? Castrol a reusit acest lucru printr-un battle intre un renumit jucator de fotbal brazilian si un sofer de curse profesionist. Rezultatul este neasteptat, mesajul brandului este intarit de demonstratia racer-ului si totul se incadreaza perfect in contextul World Cup.
National pride – Banco De Chile
In urma cu cativa ani, in urma unui accident in mina mai multi muncitori din Chile au ramas blocati in galerie. Dupa 69 de zile, minerii au fost salvati, momentul a fost urmarit de milioane de oameni din toata lumea si a fost considerat un triumf national. In acest spot Banco de Chile readuce emotia acelui moment si le reaminteste chilienilor ca nimic nu e imposibil nici chiar castigarea primei runde World Cup.
Best mobile app – McDonald’s GOL
Prin aplicatia McDonald’s Gol, McDonald’s reuseste sa aduca experienta de pe teren pe masa tuturor clientilor. Aplicatia functioneaza prin scanarea cutiei de cartofi prajiti (editia speciala World Cup 2014) care creeaza o experienta augmented reality pe masa restaurantului si transforma obiectele intr-un joc de fotbal. Prin aceasta aplicatie McDonald’s reuseste sa fie relevant in contextul World Cup 2014.
Puteti urmari mai multe ad-uri pe tema World Cup si aici:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLsfijqn0VTep_CVkvsDjqTGdTAFCDcmZ5
Pastila administrata de Paula Lupu, membru IAA YP.