7 Bune Practici pentru Social Media în 2019
Social media reprezintă prezentul și viitorul pentru orice tip de business, întrucât consumatorii, au migrat într-un număr foarte mare în mediul online. Drept dovadă, se observă prezența la nivel național și internațional a oamenilor în mediul online.
Conform statisticilor, în România, la ora actuală, 93.25% dintre utilizatorii de internet sunt prezenți pe Facebook. Acest procent, clasează rețeaua de social media, Facebook, în topul preferințelor românilor, depășind Instagramul și Pinterestul, care prezintă niște procente cu mult inferioare liderului (4.08% respectiv 0.55%). La nivel european, tot Facebook este lider, însă cu un procent ușor redus (76.3%), iar pe locul al doilea se situează Pinterest cu 11.55%.
Acestea fiind spuse, e de la sine înțeles, că mediul offline, nu mai are același impact, comparativ cu 20 de ani în urmă.
Un mesaj amuzant postat aici, o poză îndrăzneață acolo, nu mai sunt suficiente pentru o companie care dorește să își mențină consumatorii, dar care dorește să ajungă și la alte categorii de public.
Din fericire, există câteva reguli, de care este bine să țină cont orice specialist social media, pentru a promova eficient compania pe care o reprezintă.
1.Postează atunci când audiența ta este online
Social media este mai mult decât o poză sau un video. Dacă audiența ta nu este activă, în momentul în care tu postezi, este egal cu zero. Poate să fie cea mai cool postare, însă este degeaba, dacă nu are cine să o vadă. Pentru a soluționa acest inconvenient, ai nevoie de research. Astfel, vei putea afla, care este ora optimă în care trebuie să postezi, pentru ca cea mai mare parte a consumatorilor să poată vedea mesajul dorit.
2. Păstrează-ți mesajul concentrat
Este ok să postezi mai multe lucruri pe contul tău de social media, să nu te rezumi la un singur subiect. Încearcă, însă, ca ceea ce postezi, să fie relevant pentru business-ul tău, pentru că, dacă tu reprezinți o companie al cărei obiect de activitate este comercializarea electronicelor și electrocasnicelor, iar tu postezi poze cu pisici, doar pentru că sunt drăguțe, te cam îndepărtezi de scopul tău.
3. Folosește un call to action la fiecare postare
Call to actions, după cum le spune și numele, încurajează consumatorul să întreprindă o acțiune, prin utilizarea unor verbe de tipul „încearcă”, „testează”, „cumpără”, „vizitează” etc. determini oamenii să vizualizeze un video, website-ul companiei, să participe la o conferință/workshop etc.
4. Utilizează secvențe video
Fie că este vorba de un GIF sau de un filmuleț, tot ce înseamnă video captează atenția consumatorilor in no time.
5. Nu înlătura recenziile negative
Dacă cineva a avut o experiență neplăcută cu produsul sau serviciul oferit de către compania ta și îți lasă o recenzie negativă, poți fi tentat să ștergi comentariul respectiv, din diverse motive, cum ar fi: te îndepărtezi de mult doritele 5 steluțe sau s-ar putea să înceapă și alți consumatori să se îndoiască de tine ca brand. Însă, recenziile negative nu înseamnă publicitate negativă, ci o oportunitate. Comunică cu consumatorii tăi, încearcă să înțelegi ce anume i-a nemulțumit și încearcă să lucrezi asupra acelui aspect.
6. Fii autentic!
Modul în care comunici cu publicul tău, trebuie să fie unul original, adaptat oamenilor cu care comunici. Nu încerca să adopți strategia de comunicare a unui alt brand, considerând-o eficientă, doar pentru că brandul respectiv a avut succes cu aceasta. Consumatorii sunt diferiți, ce funcționează la unii, poate să nu funcționeze la alții. Asigură-te că vocea cu care comunici este pe aceeași lungime de undă cu valorile și obiectivele companiei și nu uita că, pe primul plan sunt consumatorii tăi.
7. Creează o conexiune cu publicul tău
Social media nu este un monolog. Consumatorii îi atragi către compania ta prin efort și pasiune și, odată ce i-ai câștigat de partea ta, trebuie să îi păstrezi, iar asta implică timp. Timp necesar pentru a răspunde la mesaje, comentarii, dar și pentru acele persoane cărora le place ceea ce faci atât de mult, încât vorbesc despre tine pe platformele de social media, fără a avea vreun interes. Spre exemplu, aceștia pot posta poze, în descrierea cărora utilizează hastaguri ce fac trimitere către compania ta. Trebuie să fii mereu prezent, nu doar atunci când apar probleme.
Articol scris de Ioana Petre, membru IAA Young Professionals.