10 elemente obligatorii pentru un homepage de succes
Se spune că oamenii au nevoie de mai puțin de 5 secunde pentru a-și face o impresie despre altă persoană. Astfel, cele 5 secunde le sunt suficiente pentru a-și da seama dacă un individ le place sau li se pare de încredere.
La fel se întâmplă și cu paginile web. Potrivit Google, 67% dintre vizitatorii unui site nu așteaptă mai mult de 3 secunde pentru încărcarea unei pagini web.
În plus, după ce pagina se încarcă, aceasta trebuie să fie atractivă și să inspire încredere, pentruca user-ul să facă măcar primii pași din procesul de cumpărare.
Nu există o rețetă garantată a succesului, o serie de pași pe care să îi faci ca să devii următorul Alibaba sau Amazon. Există, totuși o serie de bune practici și principii de UX (User Experience) care te vor ajuta să le oferi o experiență satisfăcătoare celor care îți vizitează magazinul online.
Homepage-ul este, pentru cele mai multe site-uri, cea mai vizitată pagină web și prima pagină cu care interacționează.
De aceea, este important ca ea să acopere nevoile potențialilor tăi cumpărători.
Pentru orice e-commerce, o pagină de start reușită ar trebui să răspundă pozitiv la următoarele 3 întrebări:
- Ofer vizitatorilor ceea ce caută?
- Îi ajut să găsească repede ce vor?
- Pot să-și selecteze categoria de interes ușor și rapid?
Mai jos regăsești un checklist al elementelor care fac un homepage să fie de nota 10, pentru orice magazin online:
1. Folosește un CTA (Call to Action) clar și descriptiv
2. Plasează CTA-ul în prima parte a ecranului
3. Prezintă încă din header beneficiile pentru cumpărător
4. Evită să folosești carusele sau reclame interstițiale
5. Folosește fonturi lizibile
6. Include în homepage cele mai importante categorii din magazinul tău online
7. Pentru varianta de mobil, include în navigație meniul de tip hamburger și coșul de cumpărături
8. Folosește iconița pentru location, astfel încât să atragi trafic în magazinele fizice
9. Plasează bara de căutare astfel încât să fie vizibilă și folosește sugestii pe măsură ce utilizatorul tastează
10. Folosește auto-corect pentru greșelile de scriere și afișează căutări anterioare
Mai multe detalii și exemple găsești în playbookul UX creat de Google. Totuși, nu uita că toate recomandările trebuie testate. Comportamentul cumpărătorului diferă în funcție de profilul acestuia, industrie, țară, iar performanța oricărei optimizări trebuie verificată.
Articol scris de Lavinia Alexandra, membru IAA Young Professionals.