România premiată la Cannes Lions 2018

Inspirat de Festivalul de Film de la Cannes, Cannes Lions a ajuns la a 65-a celebrare a creativității din industria publicității și din domenii adiacente. Festivalul este considerat cea mai mare adunare internațională de oameni creativi și are loc în fiecare an, în luna iunie, când se dă startul unui nou an creativ. În jur de 11000 delegați din 90 de țări urmăresc decernarea trofeelor, sub forma unui leu, în cadrul a 4 ceremonii de premiere. Campaniile sunt premiate cu Gold, Silver, Bronze si Grand Prix, iar decorația Lion of  St. Mark este acordată persoanei care a adus o contribuție nemăsurată comunității creative.

Cele mai bune și creative campanii au fost premiate, însă ceea ce face special acest an reprezintă posibilitatea de a vedea campaniile câștigătoare începând cu cele din anul 2011.

În acest an campaniile românești nu au lipsit din short-list-urile celor 18 categorii. Publicis Romania a mers mai departe cu campania The nest address în categoria Good / Sustainable & Development Lions. Aceasta a primit Bronze Lion la subcategoria Life on Land, Silver la Mobile Lions / Activation by Location și încă un Bronze la Health & Wellness Lions / Animal Health.

 

Campania Take a seat / Together for Magic Home a câștigat Silver în cadrul Health & Wellness / Fundraising & Advocacy. De altfel, această campanie a fost premiată și la Effie 2018, adăugând portofoliului Grand Effie, Gold Effie pentru categoria Positive Change / Non- profit și Silver Effie pentru categoria Engaged Communities.

 

Agenția McCann Worldgroup Romania a adus Gold Lion alături de Beau Monde cu campania Bihor Couture, un Silver Lion la categoriile PR / Low Buget / High Impact Campaign și un Bronze Lion la categoria Brand Experience &Activation.

 

Oscar Wilde spunea că ,, nu îți poți consuma izvorul creativității. Cu cât o folosești mai mult, cu atât vei avea mai mult.” Creativii români au urmat acest îndemn și și-au folosit creativitatea, surprinzându-ne cu cele mai de succes campanii.

Articolul a fost scris de Andreea Crivăț, membru IAA Young Professionals.