Ce este VERO APP? Aplicația de social media de care toată lumea vorbește
Liderul incontestabil al rețelelor sociale la nivel mondial este, bineînțeles, Facebook, urmat de Youtube și apoi Instagram.
Conform ultimelor date* cele 3 rețele sociale ating împreună, lunar, aproximativ 5 miliarde de utilizatori.
*conform rapidpurple.com
Rețelele de socializare au apărut în urma nevoii umane de a interacționa cu ceilalți, de a fi mai aproape de cei dragi, de a împărtăși în timp real evenimente și momente din viața lor. Însă pe lângă toate aceste obiective personale ale utilizatorilor, au apărut și obiectivele de business ale companiilor, care au rezultat în multe reclame servite audienței. Înțelegem că reclamele îți anticipează nevoile, că îți oferă added value, dar mulți utilizatori se simt deranjați de feed-urile pline de postări plătite.
De aici insight-ul că unii utilizatori doresc experiența unei rețele de social media autentice, însă fără reclame.
Prin urmare, ca un răspuns al acestei nevoi a apărut VERO – True Social.
Lansată în 2015, Vero ne spune că este o rețea de socializare ad-free și care îți permite să fii tu însuți (de aici și numele de True Social).
Fondatorul aplicației este Ayman Hariri, un miliardar libanez, care se simțea deranjat de politicile de confidențialitate ad-based ale rețelelor de socializare.
Cum se diferențiază Vero față de alte aplicații de social media?
- Chiar dacă în practică aplicația este foarte similară cu Instagram, există cateva diferențe majore. Pe lângă postatul pozelor, userii pot distribui text, URLs, recomandări de cărți, seriale și filme.
- Probabil, cea mai mare diferență față de rețelele de socializare de acum este aceea că îți sortează postările din feed în ordine invers cronologică și nu după vreun algoritm stabilit, care, în cazul Facebook și Instagram, prioritizează postările promovate și a celor conturi cu care utiliaztorul interacționează frecvent prin like, share și comment.
- De asemenea, separă conexiunile între utilizatori, bazându-se pe relația lor cu tine. Poți să îți organizezi lista de contacte în mai multe categorii: “close friends”, “friends”, “acquaintances” sau “followers” și poti opta să postezi doar în categoriile dorite.
- Dacă tot este la modă să discutăm despre date cu caracter personal și politici de confidențialitate, Vero susține că strânge doar o cantitate minimă de date despre utilizatorii săi: nume, adrese de e-mail și numere de telefon, dar nu furnizează date agenților de publicitate sau altor părți terțe.
Sună minunat, nu-i așa?! Dar cum face bani această aplicație?
Răspunsul scurt este că momentan această aplicație nu face bani. Vero spune că în cele din urmă se va baza pe abonamentele utilizatorilor (persoane fizice și companii) pentru cea mai mare parte a veniturilor sale.
Momentan înscrierea e free și nu știm când se va schimba acest aspect.
Am testat personal aplicația și îmi place modul în care arată și se mișcă. Da, mai sunt bug-uri, dar e de înțeles dacă e disponibilă doar versiunea beta. Insight-ul lor e unul de actualitate și are un content divers. O păstrez în continuare. J
O poți descarca și tu din Google Play sau App store.
Daca ești curios despre ce își propune această aplicație, aruncă un ochi pe Manifesto-ul lor.
Surse:
- https://www.dreamgrow.com/top-15-most-popular-social-networking-sites/
- https://www.highsnobiety.com/p/what-is-vero-social-app/
- https://www.vero.co/
- https://www.entrepreneur.com/article/309748
Photo credit:
Articolul a fost scris de Bianca Chiriac, membru IAA Young Professionals.