Comunicarea in B2G sau si ce ar putea schimba abordarea
Companiile specializate in sisteme de securitate si armament sunt destul de zgarcite, in mod traditional, in ceea ce priveste comunicarea. Chestiune lesne de inteles, daca luam in calcul faptul ca principalul client este departamentul de aparare al unui stat sau altul (Business to Government) , iar capabilitatile sistemelor vandute/cumparate comporta o anumita sensibilitate.
Inca si mai de inteles devine lipsa de comunicare (pe canale media traditionale, fireste), daca ne gandim ca produsele unor astfel de companii au un ciclu destul de lung de vanzare, iar canalele media ar avea un prea mic impact in scurtarea acestui ciclu.
Totusi, o seama de factori ar putea determina companiile contractoare din domeniul apararii sa abordeze comunicarea cu mai multa incredere.
Unul dintre ei este ca valoarea actiunilor nu mai poate fi bazata pe o piata ever expanding, intrucat o alta cursa a inarmarilor nucleare este un departe de realitate.
Evolutia cerintelor pietei este un alt factor. Desi tentatia de a dezvolta solutii ca in vremea Razboiului Rece nu este in totalitate apusa, amenintarile ce se fac simtite azi sunt mai putin previzibile decat erau atunci si evolueaza mai repede. Aceasta va determina, cel mai probabil, companiile sa scurteze ciclul de dezvoltare a solutiilor.
Un alt factor, la fel de relevant, este intrarea pe piata a unor companii ce, in mod traditional, activau in B2B si B2C, precum Accenture (aplicatii ERP vandute departamentului de aparare din Australia), Apple (solutii wearable tech furnizate Departamentului de Aparare din SUA) sau Dell (program antivirus achizitionat de Statele Unite ce a primit multe laude). Acestea din urma s-au dovedit mai putin costisitoare si livreaza mai rapid decat o companie traditionala din domeniul solutiilor IT de securitate si aparare.
Astfel, s-a nascut dorinta companiilor furnizoare de solutii de aparare de a folosi comunicarea in strategia de marketing. Este o dorinta timida si nu as spune ca geneza este completa, dar este un inceput…
Pe final, va recomand sa va delectati cu un interviu cu Corinne Kovalsky, Director of Digital & Social Media al companiei Raytheon, furnizor de sisteme missile guidance pentru Departamentul de Aparare al Statelor Unite.
Pastila administrata de Alexandra Fistic, membru IAA Young Professionals Romania.