Structura + Social Media = Dream Combination

Saptamana trecuta am tinut un prim workshop pe Social Media la un eveniment interesant: How To Web. Am spart gheata, nu am fost singura in sala si am plecat de acolo mult mai increzatoare ca in doua ore am mai furat cateva inimi. Spunand „Welcome to the Social Side„, iata si care a fost intrebarea care mi-a placut cel mai mult: „Exista structura in Social Media?”

Incercand sa explic ceea ce fac eu zilnic, ma lovesc de aceeasi perceptie: Cum doar atat? Adica, cum adica, tu care stii atat de multe faci doar asta? Dar macar esti bine platita, nu?http://iaayp.ro/wp-includes/js/tinymce/themes/advanced/skins/wp_theme/img/more_bug.gif); background-color: transparent; background-position: 100% 0%; background-repeat: no-repeat no-repeat;”>

Ei, bine, da. Lucrez in domeniul comunicarii online si imi place sa sper ca si in companiile noastre principiul de CRM nu va mai fi privit down, ci up 🙂 Sperante, coane Fanica, nu?

Ceea ce observ din ce in ce mai des este ca sunt multe voci care declara ca sunt specialisti in Social Media. Ei, bine, nu! Nu cred ca toti cei ce au cont de Twitter, un cont pe Facebook cu 1.000 de prieteni sau 1.000 de link-uri trimise, inteleg cu adevar munca intr-un domeniu nou: Social Media.

Nu noi controlam, ci cei care ne urmaresc. Daca ai 400 de prieteni pe care trebuie sa ii „entertain” zilnic, ce faci? Cum ai adunat 400 de prieteni si cel mai important cum ii mentii? Daca trimiti mereu aceleasi tipuri de exemple, cu aceeasi exprimare si aceeasi atitudine, crezi ca vor ramane pana cand vei ajunge la 800 de amici? Ei bine nu!

Pentru mine, sunt doua lucruri care primeaza: timpul si structura. Nu astepta! Daca intelegi ca Social Media este real-time performance si entuziasm, arata asta de la inceput. Can timp incerci sa ai o exprimare corporate in 140 de caractere, s-au mai trimis 10 pareri similare, spuse mai simplu, prin urmare mai eficient.

Incearca sa fii ghidat de structura – daca este un univers nelimitat, chiar crezi ca insemna „no rules, just play”? Daca proiectele tale sunt structura intr-un Management Tool, daca calendarul tau este un Google Docs plin, de ce un cont de Social Media sa nu beneficieze de aceeasi organizare?

  • Trimite mult, dar bine gandit.
  • Da RT la un articol doar dupa ce l-ai si citit, nu la cateva secunde dupa ce acesta a fost public.
  • Mai bine intreaba mai des decat sa afirmi tot timpul.
  • Sa nu-ti fie teama sa spui „Habar nu am”, dar sa fii sigur pe tine cand ai puterea exemplului.
  • Alege sa fii tu. Da, stiu, e greu – dar nu ma minti frumos cu un cont de Twitter, ce m-ar face sa cred?
  • Segementeaza-ti publicul, fa-i un profil concret si de abia apoi joaca-te cu el.
  • Nu tu ai puterea, ci cei care te citesc.
  • Be creative, but reasonable.
  • Nu trimite acelasi update pe toate conturile tale, Facebook nu este Twitter si viceversa.
  • Copywriting is SEO. (da, un copywriter bun iti aduce un Google Ranking mai bun).
  • Tu crezi ca ai prieteni pe Social Media? Ei bine, eu da. Daca am avut telefonul inchis, persoanele dragi mie m-au cautat pe Twitter si Facebook.
  • Nu este o practica, pentru multi dintre voi poate deveni o credinta. Gandeste, insa, bine ce alegi si daca o sa iti placa.
  • Nu te astepta ca toti sa te laude si nimeni sa nu comenteze. Din contra! 🙂

Si daca sunteti curiosi cum a inteput ziua mea, urmariti o prezentare de 30 de minute despre cum un Start Up a devenit un business.

Va multumesc! 🙂