5 chatbots care schimbă lumea în bine

 

chatbot

ˈtʃatbɒt/Submit

noun

a computer program designed to simulate conversation with human users, especially over the Internet.

Chatbot-urile sunt o consecință a dezvoltării tehnologiei. Utilizarea acestora în ultimii 2 ani a cunoscut o creștere semnificativă. Dacă acum câțiva ani utilitatea și aplicabilitatea acestora era abia în teste, astăzi o multitudine de companii dezvoltă chatbot-uri proprii pentru a fi mai aproape de consumatorii săi. Integrarea chatboț-ilor în acțiuni de marketing (și comunicare) nu mai ține de futurism, ci de o realitate cotidiană. Chatbots este răspunsul la dorința de a conecta companii, branduri, informații cu oameni în timp real și la costuri accesibile.

Dacă în trecut bătălia în marketing se dădea prin crearea unor aplicații care să răspundă la nevoile consumatorilor (prin informare, conținut util, interactiv), astăzi utilizatorii sunt foarte sceptici la a avea mai mult de cinci aplicații pe telefon (motive de securitate și de accesibilitate pe device) și caută să primească acces la conținutul dorit cât mai repede posibil. În fond – timpul înseamnă bani. Atât pentru companii cât și pentru consumatori.

Schimbarea lumii în bine (atât social cât și la nivel de acțiuni în marketing) a dus la înțelegerea nevoilor expuse mai sus și, în consecință, la dezvoltarea unor chatbots gata să intervină și să interacționeze cu utilizatorii oricând și să răspundă la nevoile lor în timp real.

 

  1. UNICEF U-REPORT

Apariția chatboot-ului U-REPORT a venit ca o măsura în ceea ce privește combaterea violenței asupra femeilor și copiilor la nivel global. Organizația Mondială a Sănătății raportează că peste 35% dintre femei, multe dintre ele copii, au suferit de violență fizică sau sexuală la nivel global. În unele regiuni, statisticile sunt covârșitoare: 71% dintre femeile din Etiopia au avut parte de violență din partea unui partener intim și 30% din femeile din Bangladesh sunt forțate să-și facă prima experiență sexuală.

UNICEF este una din organizațiile umanitare de la nivel global care și-a propus să lupte împotriva violenței. Acum câțiva ani aceștia au lansat o platforma numită U-Report care permite tinerilor din țările în curs de dezvoltare să semnaleze probleme sociale, să sprijine drepturile copilului și ale femeilor. Oricine poate deveni un U-Reporter prin trimiterea mesajelor de pe Facebook sau prin tweeting la @UReportGlobal pe Twitter.

De la dezvoltarea acestui chatboot peste 2,6 milioane de persoane au folosit interacțiunea cu platforma pentru a raporta cazuri de abuz și violență împotriva femeilor și a copiilor.

 

  1. Woebot

Un chatbot terapeut? Un chatbot psiholog? Da, există și așa ceva. Woebot este un chatbot dezvoltat de către o echipă de cercetători de la Stanford care vor să facă accesibil mersul la psiholog, dar și să ajute în procesul de înțelegere și combatare a depresiei.

Bot-ul Woebot vine cu o interfață interactivă, expertiză terapeutică, exprimare excelentă în scris și o doză bună de umor.

 

  1. Hi Poncho

Un chatbot care te anunță în timp real, oriunde și oricând despre vremea de afară. Hi Poncho poate fi setat să trimită alerte cu câteva ore înainte de a se schimba vremea și mai poate să te anunțe despre horoscopul tău, precum și alte informații interactive.

 

  1. Do Not PAY – primul avocat chatbot

Bot-ul Do Not Pay dezvoltat în UK a început ca fiind o modalitate de a discuta direct în vederea soluționării problemelor juridice cu privire la tichetele de parcare.

Cu timpul, Do Not Pay s-a transformat într-un bot care ajută la  democratizarea ajutorulului juridic prin automatizarea numeroaselor problem juridice comune. Peste 1000 de roboți asistă acum la completarea formularelor juridice SUA și în Marea Britanie.

 

  1. H&M – atunci când un chatbot devine propriul tău stilist

Botul dezvoltat de H&M vă ajută să găsiți stilul preferat și să cumpărați haine la modă.

Pentru a începe, chatbot-ul pune câteva întrebări despre stilul utilizatorului prezentand două fotografii și cerându-le acestora să aleagă una din cele două. Conținutul transmis crează o stare de joc interactiv, iar acest aspect ușurează alegerile utilizatorilor în a-și crea o ținută cu piese H&M.

Utilizatorul are posibilitatea de a-și clasifica stilul: Casual, Boho, Preppy, Classic sau Grunge. Pornind de la această categorisire bot-ul transmite imagini cu piese de îmbrăcăminte potrivite stilului ales, cât și sugerează accesorii în vederea creării unui look complet.

Chatbot-ul H&M este dezvoltat în platforma Kik.

 

Utilitatea este factorul cheie pe care îl promovează tehnologia chatbots. Într-o lume covârșită de aplicații, bannere cu promoții, discount-uri, privacy news – o conexiune ,,umană” poate fi un moment de respiro pentru utilizator și un lead calificat pentru compania care a știut să implementeze în strategia sa de marketing această acțiune de dezvoltare a unui chatbot.

Articolul a fost scris de Irina Verlan, membru IAA Young Professionals.