4 greșeli de Brand Endorsement în 2021
Brand endorsementul este o practică din ce în ce mai întâlnită în ultimii ani. Multe branduri apelează la această tactică pentru a-și crește awareness-ul, precum și vânzările. Sigur ați văzut diverși influenceri făcând reclamă pe Instagram sau Facebook la cosmetice, produse alimentare sau pentru copii. Însă, în câte cazuri credeți că această strategie a adus și conversii pe măsură? Să analizăm câteva greșeli pe care brandurile le fac atunci când implică influencerii în promovarea unui produs.
1. Credibilitatea și relevanța
Cu alte cuvinte, de ce l-aș crede pe X influencer, care îmi recomandă creme pentru acnee, acesta neavând acnee? Bineînțeles, lista de exemple poate continua. Atunci când un brand vrea să elaboreze o strategie de influencer marketing trebuie să țină cont de relevanța pe care influencerul o are în ceea ce privește valorile sale, ocupația și imaginea. Toate acestea se suprapun cu valorile și imaginea brandului și mai mult decât lipsa de engagement, poate fi o pierdere considerabilă din bugetul de promovare.
Totodată, o persoană cu mulți urmăritori nu îți poate garanta îndeplinirea obiectivelor, pentru că această calitate nu se poate traduce neapărat cu succesul unei campanii. Astfel, numărul de urmăritori nu este neapărat relevant în alegerea unui influencer, ci mai degrabă rata de implicare a urmăritorilor și încrederea pe care aceștia o au față de influencerul respectiv. Ține minte! Afilierea brand-influencer trebuie să aibă aceste valori și obiective comune.
2. Compatibilitatea targetului
Înainte de a contacta un influencer sau orice altă persoană publică trebuie să vezi dacă publicul său coincide cu targetul pe care îl vizezi în campania ta. Astfel, dacă nu analizezi toate datele în ceea ce îl privește și nu îți setezi niște obiective clare, poți vedea cum produsul promovat nu este prezentat oamenilor potriviți.
Toate eforturile tale pot fi în zadar în acest caz. Analizarea tipului de target este foarte importantă și ar trebui să discuți, în prealabil, și cu influencerul cu care vrei să-ți asociezi brandul.
3. Imaginea brandului și cea a influencerului
Două dintre aspectele foarte importante în strategia de brand endorsement sunt imaginea și reputația influencerului. De ce? Pentru că o reputație mai puțin bună a acestuia o poate afecta în mod considerabil pe cea a brandului. Dacă influencerul a fost implicat în diverse scandaluri în trecut sau a făcut lucruri care pot pune la îndoială credibilitatea sa, atunci nu este cea mai bună alegere.
Un obiectiv pe care vrei să îl atingi cu această strategie este să beneficiezi de reputația și comunitatea din jurul influencerului, nu să îți aducă o bilă neagră în consțiința consumatorilor.
4. Autenticitatea și implicarea
Atunci când alegi influenceri pentru a-ți promova produsul, un alt aspect esențial este ca aceștia să rezoneze cu valorile și produsul tău. Da, deși ar trebui să fie firesc, de multe ori, nu se întâmplă. În plus, când un influencer îți folosește deja produsul, acest lucru este un câștig din toate punctele de vedere.
În ceea ce privește conținutul său prin care te promovează, implicarea sa va fi mult mai mare, față de cineva care își dorește doar beneficiul financiar. Acesta va comunica firesc cu comunitatea sa, își va da interesul să producă un conținut bun și va introduce produsul ca fiind parte din viața sa de zi cu zi.
Ce concluzie am putea trage din toate acestea?
Alegerea unui influencer pentru o colaborare, trebuie să țină cont de câteva aspecte esențiale.
Unul dintre acestea este stabilirea unor obiective clare și criterii de selecție: numărul de urmăritori nu garantează succesul unei campanii, ci mai degrabă rata de implicare a acestora.
De asemenea, câteva aspecte precum: compatibilitatea targetului, reputația influencerului, valorile și modul de a comunica sunt foarte importante, întrucât pot avea un cuvânt de spus în modul în care consumatorii te percep ca brand și în intenția lor de achiziție.